If you have not already, we suggest setting your Plex username to something else rather than email which is displayed on your posts in forum. You can change the username at https://app.plex.tv/desktop#!/account
Welcome to our forums! Please take a few moments to read through our Community Guidelines (also conveniently linked in the header at the top of each page). There, you'll find guidelines on conduct, tips on getting the help you may be searching for, and more!

Svtplay plugin

ricwikricwik Posts: 7Members ✭✭

Min plugg har slutat fungera när jag ska spela upp frågar den efter sökvägen till filen vilket ju är konstigt då det är SVTs hemsida.

Answers

• ricwikricwik Posts: 7Members ✭✭

Har en Mac mini. Allt annat funkar. Spela direkt i servern. Spels upp på PC via PHT. iPhone perfekt. Har gjort alla uppdateringar och installerat om.

• olof79olof79 Posts: 14Members, Plex Pass Plex Pass

Precis samma problem som jag har.

https://forums.plex.tv/discussion/41870/svt-play-i-plex#latest

"Samma" för mig.. SVT plex "kanalen" funkar inte i Plex HT i mac mini.. testat med 2 olika Mac mini..
    Har engelska istället på PHT: Unable to play media... check.. drive is mounted, bla bla..... Playback Failed.
    Alla andra kanaler funkar.
    Funkar dock utan problem i webbappläsaren, samsung blurays och via Plexbmc i Kodi.
    Något mysko är det.

Väldigt svårt att förstå vad detta beror på..

Allt funkar utom svtplay på minimacen. Har dock funkat utmärkt förut. Har installerat om allt. Kan köra på iPhone. PC. I servern på safari. Den frågar efter filsökvägen.

• KiteDudeKiteDude Posts: 2Members, Plex Pass Plex Pass

Jag har samma problem.
    Har nu installerat version 1.3.5 av PHT där SVT play kanalen fungerar.
    Dvs det verkar vara någon ändring som gått in i senare versioner av PHT som förstör SVT play kanalen.

Excellent. Funkar perfekt.

Tackar så mycket.

Tack så mycket.

edited August 2015

Vet någon om det finns något sätt att få in Netflix i PLEX?

• snix47snix47 Posts: 4Members, Plex Pass Plex Pass

Problemet kvarstår dock med det nuvarande versionen, svt plugin klagar på vad som sagts ovan "Unable to play media... check.. drive is mounted, bla bla..... Playback Failed".

/Regards

Richard

• F.L.F.L. Posts: 21Members, Plex Pass Plex Pass

Detta problem verkar ha flyttats över till Open PHT, någon som hittat en lösning?

• meomeo Posts: 1,195Members, Plex Pass Plex Pass
    edited January 2016

Säkerställ att ni använder PMS släppt den 23 dec(0.9.14.6).

Livekanaler(SVT1, SVT2 etc) fungerar inte längre i PHT, osäker på Open PHT(det som krävs är att man kompilerar så att FFMPEG får https support, dvs med gnutls eller openssl)

• F.L.F.L. Posts: 21Members, Plex Pass Plex Pass

Tack för info @meo, skall kolla det.
    Gällande vad som saknas för Open PHT så låter det inte som en omöjlighet för Open PHT teamet att fixa till?

Det fanns ett tag i PHT, se https://github.com/plexinc/plex-home-theater-public/commit/908524ab918c3634a64129ff83017573a332b257 men då endast för PMS på Mac OS X.

• dubbfreddadubbfredda Posts: 8Members ✭✭

Hej,
    Har Plex installerat på min Netgear ready NAS och allt funkar bra förutom just svt play.
    Det går bra att starta svt play ifrån plex och välja ett program men när man har startat uppspelningen av det valda programmet så kommer det aldrig igång, står bara och laddar. Och efter ett tag som kommer det ett felmedelande att det inte gick att spela följande program.
    Är det någon som vet om det finns någon lösning på detta problem?
    Jag är ganske oerfaren angående Plex så jag vet inte riktigt hur man skall lösa detta eller vart man skall börja att felsöka.

• olabilolabil Posts: 21Members, Plex Pass Plex Pass

Hej,
    Igår slutade SVT-play att fungera för mig; har fungerat klockrent fram till dess. Jag har uppdaterat till senaste, men samma resultat; inget innehåll och felmeddelande när man försöker gå in på en meny "The channel is not responding".

Jag bifogar en logg; är det någon annan som sett detta eller någon som vet vad det kan vara för fel?

• ThorvaldssonThorvaldsson Posts: 24Members, Plex Pass Plex Pass

Samma sak för mig... fungerat hur bra som helst innan...men nu fungerar den helt plötsligt inte längre... frustrerande då jag är i Norge å jobbar å tittade på typ nyheter och Vem vet mest via SVT Play channel i RasPlex :(

Hej!

Jag kan bekräfta och ska ta mig en **** på det.

Det vore bra om allt som handlar om SVT Play diskuteras i den klistrade tråden, annars finns risk att man missar att läsa:
    https://forums.plex.tv/discussion/41870/rel-svt-play-i-plex#latest

• ThorvaldssonThorvaldsson Posts: 24Members, Plex Pass Plex Pass

ok tackar... skriver i din officiella tråd ;)

Sign In or Register to comment.