Welcome to our forums! Please take a few moments to read through our Community Guidelines (also conveniently linked in the header at the top of each page). There, you'll find guidelines on conduct, tips on getting the help you may be searching for, and more!

evolution of the PLEX application on XBOX 360

Kévin BOIMEKévin BOIME Members, Plex Pass Posts: 23 Plex Pass

Hello everyone,

First of all, I wish you all the best for this new year.

I want to express my dismay about the evolution of the PLEX application on XBOX 360. While the server version of PLEX (PMS) is evolving with great pace, the application on XBOX 360 stagnates and gets poorer even in Losing functionality.

I have indeed noticed (and already reported on other posts) a shift of the audio to MP3 on the videos. Well I got over it by re-encoding my videos in AAC. But I have since discovered another problem. Indeed, it is impossible to navigate in the last seasons of TV series. On the home page of the series, it simply lacks the last season and the covers of the seasons do not correspond to those of the server. Yet the missing episodes are beautiful and well present in the tab "all episodes".

Plus I installed PLEXPY recently. For those he does not know, it is a program to get full statistics about the use of PLEX. Besides, in my opinion, it should even be directly integrated with PLEX so it is useful. I was able to find that on XBOX 360, when I thought to watch a film in 1080pi, I actually received a transcoding in 720pi. Yet I'm fine tuning in 1080pi on the application PLEX on XBOX 360. Has anyone ever had this case? Is it normal ? A PLEX problem or a PLEXPY error?

Finally, I found on the site of PLEX, that the application on XBOX 360 must take into account the new function DVR. Is this a future evolution or an error?

However, I would like to acknowledge the work of the entire PLEX team, which offers us a set of multi-support software of unparalleled quality. I know the XBOX 360 is no longer the fashionable console. But will it be possible to have a fix that can take into account the evolutions brought by the server version?

Good to you
Cordially
Kévin

Bonjour à toutes et à tous,

Tout d'abord, je vous souhaite mes meilleurs voeux pour cette nouvelle année.

Je tiens à vous faire part de mon désarroi concernant l'évolution de l'application PLEX sur XBOX 360. Tandis que le version serveur de PLEX (PMS) évolue à grand pas, l'application sur XBOX 360 stagne et s'appauvrit même en perdant des fonctionnalités.

J'ai en effet constaté (et déjà signalé sur d'autres posts) un décalage de l'audio en MP3 sur les vidéos. Bon je suis passé outre en réencodant mes vidéos en AAC. Mais j'ai depuis découvert un autre problème. En effet, il est impossible de naviguer dans les dernières saisons des séries TV. A la page d'accueil de la série, il manque purement et simplement la dernière saison et les jaquettes des saisons ne correspondent pas à celles du serveur. Pourtant les épisodes manquants sont bels et biens présents dans l'onglet "tous les épisodes".

De plus j'ai installé PLEXPY récemment. Pour ceux qu'il ne connaisse pas, il s'agit d'un programme permettant d'obtenir pleins de statistiques concernant l'utilisation de PLEX. D'ailleurs selon moi, ça devrait même être directement intégré à PLEX tellement c'est utile. J'ai ainsi pu constaté que sur XBOX 360, lorsque je pensais regarder un film en 1080pi, je recevais en réalité un transcodage en 720pi. Pourtant je suis bien régler en 1080pi sur l'application PLEX sur XBOX 360. Est-ce que quelqu'un a déjà eu ce cas ? Est-ce que c'est normal ? Un problème de PLEX ou une erreur de PLEXPY ?

Pour finir, j'ai constaté sur le site de PLEX, que l'application sur XBOX 360 doit prendre en compte la nouvelle fonction DVR. Est-ce qu'il s'agit d'une future évolution ou d'une erreur ?

Je tiens néanmoins à saluer le travail de toute l'équipe de PLEX qui nous offre un ensemble de logiciels multi-support d'une qualité inégalée. Je sais que la XBOX 360 n'est plus la console à la mode. Mais est-ce qu'il serai possible d'avoir un correctif qui puisse prendre en compte les évolutions apportées par la version serveur ?

Bien à vous
Cordialement
Kévin

Tagged:

Answers

Sign In or Register to comment.