Welcome to our forums! Please take a few moments to read through our Community Guidelines (also conveniently linked in the header at the top of each page). There, you'll find guidelines on conduct, tips on getting the help you may be searching for, and more!

Varför fungerar inte åäö i vissa undertextfiler i PLEX?

philip_m_dphilip_m_d Posts: 3Members ✭✭

Som rubriken lyder, varför fungerar inte ÅÄÖ i vissa undertextfiler i Plex? Vissa text filer fingerar utmärka och andra fungerar inte alls. Spelar jag upp samma film i VLC med samma undertextfil så fungerar det felfritt. Vad är problemet?

Jag har version 1.4.1.469-47a90f01av Plex Home Theatre
Jag har version 1.3.3.3148 av Plex media server

Answers

• dvd2coverdvd2cover Posts: 9Members, Plex Pass Plex Pass

Alle dine undertekstfiler (SRT), skal bare gemmes i UTF-8 format.

• philip_m_dphilip_m_d Posts: 3Members ✭✭

Tack för svaret, jag måste titta på det och läsa på lite. Jag satt själv och kollade på inställningarna i Plex och hittade något som heter teckenuppsättning. Det låg under inställningar och undertexter. Jag ändrade det från auto till Baltic (Windows). Av någon anledning så lyckades jag få med åäö i filmen som jag tidigare testat utan lycka. Den filmen fungerade som som sagt felfritt efter ändringen men har ingen amning om resterande filmer i bibloteket kommer fungera lika felfritt.

Någon som kan svara på vad den inställningen (teckenuppsättning) gör, och varför fungerar inte auto inställningen?

• AltonVAltonV Posts: 217Members, Plex Pass Plex Pass

@dvd2cover said:
    Alle dine undertekstfiler (SRT), skal bare gemmes i UTF-8 format.

Jag har en del svenska undertexter som är i ansi och de fungerar bra

@philip_m_d Det är bättre att köra OpenPHT istället för PHT.
    PHT utvecklas inte längre

Sign In or Register to comment.