If you have not already, we suggest setting your Plex username to something else rather than email which is displayed on your posts in forum. You can change the username at https://app.plex.tv/desktop#!/account
Welcome to our forums! Please take a few moments to read through our Community Guidelines (also conveniently linked in the header at the top of each page). There, you'll find guidelines on conduct, tips on getting the help you may be searching for, and more!

Plex hittar inte längre server eller dator?

Rickykling92Rickykling92 Posts: 3Members ✭✭

Hej!

Har en NAS (asustor) som jag kört plex på ett tag. Men tillslut va det problem att hitta servern när jag startade igång nasen. Provade skapa ett nytt plex konto, men nu hittar plex varken min dator eller nas. Kan med andra ord inte använda plex alls..
Vad kan detta bero på? Har provat stänga av alla brandväggar utan resultat.

Står bara "Söker efter server...En server kunde inte hittas. Ladda ner och installera Plex Media Server, så kommer den dyka upp här."
Har senaste versionen både på nasen och min dator men hittar ingenting i alla fall..

Någon som vet något?

Mvh
Rickard

Answers

• ANDHALANDHAL Posts: 1Members

Samma problem här, kör också asustor nas,ska leta efter en äldre version av plex server

Sign In or Register to comment.