If you have not already, we suggest setting your Plex username to something else rather than email which is displayed on your posts in forum. You can change the username at https://app.plex.tv/desktop#!/account
Welcome to our forums! Please take a few moments to read through our Community Guidelines (also conveniently linked in the header at the top of each page). There, you'll find guidelines on conduct, tips on getting the help you may be searching for, and more!

[REL] SVT Play i Plex

pejubpejub Posts: 55Members, Plex Pass Plex Pass
edited December 2015 in Svenska
Hej,

Är det någon mer än jag som har problem med SVT Play?

Det enda som fungerar är "Senaste Program".

Skickar med min log om någon vill/kan felsöka.

/Per
«13456738

Comments

• CoilCoil Posts: 281Members ✭✭
    Hej.

När jag kollar på din logg så ser det ut som om du kör en gammal version av SVTPlay pluggen.
    Testa att uppdatera den och se om problemet kvarstår.

Cheerio
    --
    Coil

I maintain the Podnapisi plugin for Plex. If you wish to show your appreciation for my work I humbly accept BitCoin donations.
    Podnapisi1JkoF6N1qy3Rn14PajFUS77xCeHdBgZBvM
    For more information about BitCoin: bitcoin.org | bitcoin wiki

Github:

https://github.com/Coi-l/PodnapisiSubtitles.bundle

• pockejockepockejocke Posts: 4Members, Plex Pass Plex Pass
    Hej,

Jag har samma problem med min svtplay. Kan inte gå in i tex kategorier/barn
    Får samma Critical felmedelande i loggen.

Testat avinstallerat och installerat igen.

Versionen av svtplay är 3.1

2012-05-22 08:48:02,202 (-4faed000) : DEBUG (networking:153) - Requesting 'http://svtplay.se/alfabetisk'
    2012-05-22 08:48:02,297 (-4faed000) : INFO (show:91) - Program name: ABC
    2012-05-22 08:48:02,315 (-4faed000) : CRITICAL (code:756) - Exception when calling function 'GetIndexShows' (most recent call last):
    File "/Users/Sanden/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Framework.bundle/Contents/Resources/Versions/2/Python/Framework/code.py", line 747, in call_named_function
    result = f(*args, **kwargs)
    File "/Users/Sanden/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/SVT Play.bundle/Contents/Code/show.py", line 41, in GetIndexShows
    showsList.Extend(CreateShowList(programLinks))
    File "/Users/Sanden/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/SVT Play.bundle/Contents/Code/show.py", line 93, in CreateShowList
    si = Data.LoadObject(showName)
    File "/Users/Sanden/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Framework.bundle/Contents/Resources/Versions/2/Python/Framework/api/datakit.py", line 182, in LoadObject
    return self._core.storage.load_data_item(item, is_object=True)
    File "/Users/Sanden/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Framework.bundle/Contents/Resources/Versions/2/Python/Framework/components/storage.py", line 157, in load_data_item
    return self._core.data.pickle.load(data)
    File "/Users/Sanden/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Framework.bundle/Contents/Resources/Versions/2/Python/Framework/components/data.py", line 203, in load
    self._core.host.execute(code)
    File "/Users/Sanden/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Framework.bundle/Contents/Resources/Versions/2/Python/Framework/code.py", line 702, in execute
    exec(code) in self.environment
    File "__unpickle__", line 1, in <module>
    File "/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.5/lib/python2.5/pickle.py", line 1374, in loads
    File "/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.5/lib/python2.5/pickle.py", line 858, in load
    File "/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.5/lib/python2.5/pickle.py", line 1069, in load_inst
    File "/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.5/lib/python2.5/pickle.py", line 1124, in find_class
    ImportError: No module named show

2012-05-22 08:48:02,330 (-4faed000) : DEBUG (runtime:729) - Response: 404
  • jsahlenjsahlen Posts: 30Members, Plex Pass Plex Pass
    edited May 2012
    Jag har samma problem. Felet verkar uppstå i funktionen
    si = Data.LoadObject(showName)

(på rad 93 i show.py). Den bara dör utan några felmeddelanden, men det som returneras blir fel, vilket gör att allting går sönder. Jag kan inte tillräckligt om varken Python eller Plex för att lösa det, men förhoppningsvis kanske någon annan här gör det…?
  • pejubpejub Posts: 55Members, Plex Pass Plex Pass
    Har nu testat att om-installera pluggen, får fortfarande samma fel... :(

Hur vet jag att jag har rätt version? Filen "~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/SVT Play.bundle/Contents/VERSION innehåller "2b09528 (Sat Feb 18 03:08:34 UTC 2012)"

/Per
  • pockejockepockejocke Posts: 4Members, Plex Pass Plex Pass
    edited May 2012
    Hej!

Jag såg att framework.bundle var updaterad 18 Maj. Drog tebax en backup på den filen från den 17e Maj och då fungerar svtplay som tidigare.

Skönt kanske man får en lite lugnare kväll utan tjat från ungarna om att titta på Oscar och Mr Bean :)

//Jocke

Förutom att jag nu såg att den updateras automatiskt till senaste version.
    pockejocke wrote:

Hej!

Jag såg att framework.bundle var updaterad 18 Maj. Drog tebax en backup på den filen från den 17e Maj och då fungerar svtplay som tidigare.

Skönt kanske man får en lite lugnare kväll utan tjat från ungarna om att titta på Oscar och Mr Bean :)

//Jocke

Förutom att jag nu såg att den updateras automatiskt till senaste version.

Tack för att du kunnat göra lite debugging.

Jag skall försöka ta mig lite tid och kolla om jag kan fixa det. Skall kanske börja med att uppdatera Plex så att jag kan återskapa felet :)

Cheerio
    --
    Coil

I maintain the Podnapisi plugin for Plex. If you wish to show your appreciation for my work I humbly accept BitCoin donations.

Github:

• ktdktd Posts: 325Members, Plex Pass Plex Pass
    Coil wrote:
    Jag skall försöka ta mig lite tid och kolla om jag kan fixa det.

Jag är grymt tacksam för att du tar dig tid och försöker lösa problemen och för allt du gör och gjort med SVT Play-pluginen.
    Hela familjen använder den flera gånger varje dag på våra olika Plex-spelare.
    Jag har fixat en work around!

Hoppas jag i alla fall :)

1. Stoppa Plex Media Server (PMS)
    2. Starta ett terminalfönster
    3. Radera den nya Framework.bundle genom att köra detta kommando
      rm -r ~/Library/Application&#092; Support/Plex&#092; Media&#092; Server/Plug-ins/Framework.bundle

4. Starta PMS
    5. Stoppa PMS
    6. Editera filen Info.plist (jag är en VI fantast)
      vi ~/Library/Application&#092; Support/Plex&#092; Media&#092; Server/Plug-ins/Framework.bundle/Contents/Info.plist

7. Leta efter PlexPluginDevMode
    8. Byt ut nollan på raden under till en etta.
      &lt;key&gt;PlexPluginDevMode&lt;/key&gt;
          &lt;string&gt;1&lt;/string&gt;

9. Starta PMS

Har testat med en omboot, så nu får vi se hur länge det fungerar.

/Per
  • kenjonkenjon Posts: 321Members, Plex Pass Plex Pass
    Hos mej så listar den i alla fall programmen nu, men jag kan fortfarande inte starta dem :-(
    Vilket datum har du på Framework.bundle?
    May  8 09:09 Framework.bundle

är min från.

/Per
    Hej alla.

För att förebrå de som söker sig till denna topic för att lura ut varför SVT Play har slutat funka (ordentligt nu) så har jag besked :)

SVT uppdaterade sin site för ett par dagar sen till den beta site de demat en tid. Det bröt hela pluginet.

Jag håller på och jobbar på ett en uppdatering och kod finns att följa på min github. Det ser bra ut överlag. Deras site är lite enklare etc.
    Jag har redan klart en sk URLService som kan spela upp strömmarna (och även binda in sig till bookmarklets i Plex).

Program A-Ö funkar också hyffsat om än inte så bra som jag vill än.

Jag är tveksam till om jag kommer lägga jobb på att kopiera svts site så väl som jag gjorde vid förra versionen med alla kategorier, rekommenderat etc. Iaf inte till en början.

Github:

Härligt! Ska testa så fort jag får tid.
    Tack för allt jobb du lägger ner på pluginen!
    Coil du är vår hjälte!

Vad mig anbelangar så räcker det med A-Ö.

/Per
    Coil, jag får den inte att funka. Jag ser Program A-Ö men absolut inget händer när jag ska gå in där.
    Har du testat den mot senaste PMSen som släpptes för nån dag sedan (0.9.6.3)?
    edited June 2012
    ktd wrote:

Coil, jag får den inte att funka. Jag ser Program A-Ö men absolut inget händer när jag ska gå in där.

Oj! Tack för att du tar dig tid och testar!
    Du borde se alla program, men kan vara nåt jag inte känner till som får det att inte funka.

Tyvärr är det för tillfället ganska meckigt att testa. Men jag kan förklara.
    Plex har en ny struktur för plugins som de rekommenderar. När det tidigare pluginet var "stand-alone" så består denna av 2 delar.
    1 sk channel (pluginet) och 1 url-service.
    Pluginet har du redan fått in så vitt jag förstår.
    Urlservicesn däremot kommer från Services.bundle. Min github har en sån också, se branch svtplaybeta.
    Denna måste också bytas ut, den ligger på samma ställe som Pluginet, dvs: ~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins$
    Checka ut min Services.bundle och byt till svtplaybeta branchen och symlänka till den (viktigt med symlänk annars byter Plex tillbaka till orginalet efter ett tag).

Till **** så måste man pga en bugg i Framework.bundle byta en sak där i också. Framework.bundle ligger också i samma folder. Kopiera den och symlänka till kopian så att Plex inte byter tillbaka den.
    Editera sen filen: Framework.bundle/Contents/Resources/Versions/2/Python/config.py
    Rad 60 och framåt skall se ut så här:
    platforms_supporting_real_rtmp = {
    'iOS': {
    None: [2,3],
    'Plex/iOS': [2,3],
    },
    'MacOSX': {
    None: [0,9,5,3],
    },
    'Windows': {
    None: [0,9,5,3],
    },
    }

Versionen har bytts från 0,9,6 till 0,9,5,3
    Detta är pga nån bugg som gör att Plex inte tillåter rtmp spelande i 0.9.6. Det är uppmärksammat av Plex-utvecklarna och kommer fixas snarast afaik.

SEN! Skall det funka hoppas jag. Glöm inte bort att starta om Plex och Plex Media Server efter dessa ändringar.

Det riktigt positiva som kommer av den nya URLServicesen är att Pluginet kommer funka på Linux också där pluginet tidigare inte funkat pga obefintligt webkit-stöd.

Så, det som händer i slutänden är att Channelen kommer bara användas för att indexera och "surfa" svtplay.se. Den kommer sen skicka en länk till Plex som slår upp i sitt register att det finns en URLService som klarar av svtplay länkar och sen börjar URLServicesn spela upp filen mha Plex.

LIte omständigt men bättre när det väl funkar!

Hoppas du får rätt på allt!

Edit:
    Om det inte funkar och ni får nåt fel ang 'show' så kan det bero på gammal data som ligger kvar i cachen.
    Töm denna katalog på filer: ~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-in Support/Data/com.plexapp.plugins.svtplay/DataItems
    typ:
    #rm ~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-in Support/Data/com.plexapp.plugins.svtplay/DataItems/*

--
    Coil

Github:

ktd wrote:

Jag hittade ett annat fel som gör precis så som du beskrev. Det är fixat och pushat.

Första gången ni kör A-Ö nu så kommer det ta tid då den indexerar alla program. Men det blir bättre andra gången (ni kan behöva klicka 2 gånger på A-Ö). I framtiden skall jag fixa en bättre lösning.

Github:

Hej,

Jag tror jag gjort allt rätt, två bundles från github, symlänkade in till ~/Library/Application\ Support/Plex\ Media\ Server/Plug-ins

En kopia av Framework.bundle, symlänkad även den.

Editerat Framework.bundle/Contents/Resources/Versions/2/Python/config.py i mitt länkade träd.

Fungerar ändå inte :(

Bifogar min log.

/Per
    Per J wrote:

Hej,

Jag tror jag gjort allt rätt, två bundles från github, symlänkade in till ~/Library/Application\ Support/Plex\ Media\ Server/Plug-ins

En kopia av Framework.bundle, symlänkad även den.

Editerat Framework.bundle/Contents/Resources/Versions/2/Python/config.py i mitt länkade träd.

Fungerar ändå inte :(

Bifogar min log.

/Per

jag gör en gissning på att du inte bytte branch i Services.bundle.
    # git checkout svtplaybeta
    # git branch
    master
    * svtplaybeta

Github:

Det har du nog rätt i.

Det jag gör är en "git clone git://..."

Behöver en kurs i git :)

/P
    Hej och hå!

Nu har jag lärt mig en hel del om GIT!

Har en fungerande SVT Play nu, förutom visst innehåll.

Uppdrag Granskning fungerar inte, men Wallace and Gromit funkar fint.

Detta är loggen från UG!
    2012-06-08 23:49:15,369 (-4faed000) :  DEBUG (runtime:568) - Handling request GET /:/plugins/com.plexapp.plugins.svtplay/serviceFunction/url/com.plexapp.plugins.svtplay/SVTPlay/PlayVideo?args=Y2VyZWFsMQoxCnR1cGxlCjAKcjAK&amp;kwargs=Y2VyZWFsMQoxCmRpY3QKMgpzNjYKaHR0cDovL3d3dy5zdnRwbGF5LnNlL3ZpZGVvLzEwNDgyNy9kZWwtMjAtYXYtMjAtbHVuZHNiZXJnc3Blbmdhcm5hczMKdXJsaTMyMApzNwpiaXRyYXRlcjAK&amp;indirect=1
    2012-06-08 23:49:15,371 (-4fa6b000) :  DEBUG (prefskit:163) - Loading prefs for &lt;Framework.policies.standardpolicy.StandardPolicy object at 0x1059a50&gt;
    2012-06-08 23:49:15,381 (-4f9e9000) :  DEBUG (prefskit:163) - Loading prefs for &lt;Framework.policies.servicepolicy.ServicePolicy object at 0x1542c10&gt;
    2012-06-08 23:49:15,598 (-4faed000) :  DEBUG (networking:148) - Fetching 'http://www.svtplay.se/video/104827/del-20-av-20-lundsbergspengarna' from the HTTP cache
    2012-06-08 23:49:15,688 (-4faed000) :  INFO (ServiceCode:129) - sp:/public/2012.39/javascripts/libs/modernizr.custom.89864.js
    2012-06-08 23:49:15,688 (-4faed000) :  INFO (ServiceCode:129) - sp:http://cdn.pubnub.com/pubnub-3.1.min.js
    2012-06-08 23:49:15,689 (-4faed000) :  INFO (ServiceCode:129) - sp:http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.7.1/jquery.min.js
    2012-06-08 23:49:15,690 (-4faed000) :  INFO (ServiceCode:129) - sp:/public/2012.39/javascripts/script-built.js
    2012-06-08 23:49:15,701 (-4faed000) :  DEBUG (networking:148) - Fetching 'http://www.svtplay.se/public/2012.39/javascripts/script-built.js' from the HTTP cache
    2012-06-08 23:49:15,714 (-4faed000) :  INFO (ServiceCode:137) - Player url: http://www.svtplay.se/public/swf/video/svtplayer-2012.15.swf
    2012-06-08 23:49:15,725 (-4faed000) :  DEBUG (networking:148) - Fetching 'http://www.svtplay.se/video/104827/del-20-av-20-lundsbergspengarna' from the HTTP cache
    2012-06-08 23:49:15,752 (-4faed000) :  DEBUG (networking:153) - Requesting 'http://www.svtplay.se/video/104827?output=json'
    2012-06-08 23:49:15,862 (-4faed000) :  CRITICAL (ServiceCode:121) - No stream found (most recent call last):
      File "/Users/per/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Services.bundle/Contents/Service Sets/com.plexapp.plugins.svtplay/URL/SVTPlay/ServiceCode.pys", line 116, in getContentBitrateURLs
        url = d[QUAL_LOW]
      File "/Users/per/SVT/Framework.bundle/Contents/Resources/Versions/2/Python/Framework/bases.py", line 185, in &lt;lambda&gt;
        _getitem_ = lambda x, y: x.__getitem__(y),
    KeyError: 320

2012-06-08 23:49:15,901 (-4faed000) :  DEBUG (runtime:729) - Response: 200

Finns det något mer jag kan hjälpa till med?

/Per
«13456738
Sign In or Register to comment.