If you have not already, we suggest setting your Plex username to something else rather than email which is displayed on your posts in forum. You can change the username at https://app.plex.tv/desktop#!/account
Welcome to our forums! Please take a few moments to read through our Community Guidelines (also conveniently linked in the header at the top of each page). There, you'll find guidelines on conduct, tips on getting the help you may be searching for, and more!

Trött på hanteringen av undertexter (osynk)

Lappen71Lappen71 Posts: 172Members, Plex Pass Plex Pass

Vad är det med Plex och undertexter egentligen som inte kan få det att fungera bra?

Jag är betalar för att använda Plex men snart är det **** med det.

Eftersom Plex inte klarar av att ladda ner undertexter från svenska sidor är jag tvungen att ladda ner dom manuellt.

Problemet är att fast texterna är i synk med andra spelare är dom alltid osynk när jag spelar upp dom med Plex.

Nu använder jag PlexConnect till ATV3 men det ska inte spela någon roll eftersom dom texterna som Plex laddar ner är alltid i synk.

Det är bara dom som jag manuellt laddar ner som är osynk.

När ska detta lösas?

Comments

• atrusatrus Posts: 11,100Members, Plex Pass, Plex Ninja Plex Ninja
    Lappen71 wrote on August 31 2014, 6:50 PM: »

Vad är det med Plex och undertexter egentligen som inte kan få det att fungera bra?

Jag är betalar för att använda Plex men snart är det **** med det.

Eftersom Plex inte klarar av att ladda ner undertexter från svenska sidor är jag tvungen att ladda ner dom manuellt.

Problemet är att fast texterna är i synk med andra spelare är dom alltid osynk när jag spelar upp dom med Plex.

Nu använder jag PlexConnect till ATV3 men det ska inte spela någon roll eftersom dom texterna som Plex laddar ner är alltid i synk.

Det är bara dom som jag manuellt laddar ner som är osynk.

När ska detta lösas?

Om du spelar upp exakt samma film med exakt samma undertext i PHT, är det i osync där med? För jag har aldrig haft det problemet i PHT iaf. Plexconnect kan ju vara problemet. Det är en tredjepartsapplikation som jag och många andra Ninjas inte har någon större koll på.

 Mac mini 2,3 GHz Quad-Core Intel Core i7 (With Fusion drive) (PM score: 7347)  Panasonic VT50 (55 inch)  Pioneer VSX-2021 Receiver  Norco 24-bay NAS (CPU: Intel Xeon E3-1240v2 3,4GHz, PM score: 9300) 
    New to Plex/Nine? Watch my screencast video (slightly out-dated nowadays, but still informative for new users)
    Want to know how to handle subtitles? Watch my subtitle screencast video (out-dated, but still informative), and this One Minute Subtitle Addendum screencast
    Always attach log files if you are reporting an issue: Log file info & location
    Get Plex guides here: Howto name your files NAS guide Troubleshooting Plex Support Page
  • Lappen71Lappen71 Posts: 172Members, Plex Pass Plex Pass

Dom är osync än var jag spelar upp dom.

Lappen71 wrote on September 20 2014, 5:50 PM: »

Dom är osync än var jag spelar upp dom.

Nu måste du verkligen förklara, för det du säger låter ju helt befängt :) Förklara för mig som om jag vore 10 år gammal är du snäll. För just nu så låter det som att du förväntar dig att alla undertexter på nätet passar alla versioner av samma film, och jag gissar att det är inte det du menar  B)

 Mac mini 2,3 GHz Quad-Core Intel Core i7 (With Fusion drive) (PM score: 7347)  Panasonic VT50 (55 inch)  Pioneer VSX-2021 Receiver  Norco 24-bay NAS (CPU: Intel Xeon E3-1240v2 3,4GHz, PM score: 9300) 
    New to Plex/Nine? Watch my screencast video (slightly out-dated nowadays, but still informative for new users)
    Want to know how to handle subtitles? Watch my subtitle screencast video (out-dated, but still informative), and this One Minute Subtitle Addendum screencast
    Get Plex guides here: Howto name your files NAS guide Troubleshooting Plex Support Page

När jag spelar upp filmerna/serierna med PHT på min MacMini är undertexterna i sync.

Men när jag streamar till min iPad/iPhone är det ofta att samma undertexter är osync.

Ett väldigt konstigt och periodiskt fel för det är inte det alltid händer men den gemensamma nämnaren är att det är SRT-filer.

Nu är detta inte det enda felet men det har jag startat en ny tråd om.

Lappen71 wrote on September 20 2014, 6:27 PM: »

När jag spelar upp filmerna/serierna med PHT på min MacMini är undertexterna i sync.

Men när jag streamar till min iPad/iPhone är det ofta att samma undertexter är osync.

Ett väldigt konstigt och periodiskt fel för det är inte det alltid händer men den gemensamma nämnaren är att det är SRT-filer.

Nu är detta inte det enda felet men det har jag startat en ny tråd om.

Och du är helt säker att det är exakt samma undertextfil som är vald då du tittar på transcodat material som då du spelar upp i PHT?

atrus wrote on September 20 2014, 7:17 PM: »

Och du är helt säker att det är exakt samma undertextfil som är vald då du tittar på transcodat material som då du spelar upp i PHT?

Ja det är samma

Nu är det juni 2017 så det har gått mer än 3 år och ingen skillnad angående synk av texter.

Förutsättningar:
    PMS v 1.7.2.3878 på en Dell T20 körandes unRaid v6.3.5
    ATV4 tvOS 10.2.1 med Plex v 1.11 (5833)

Spelar jag upp en fil med VLC som har inbäddad text eller extern text i formatet SRT så är det ALLTID i synk.
    Samma sak med Plex är det OFTAST i osynk,spelar ingen roll ifall jag väljer Bränn in undertexter Alltid,Automatiskt,Endast bildformat så är det osynk.

Det enda samband jag kan se är att det händer med mp4 filer men jag är inte säker

• phattrancephattrance Posts: 127Members, Plex Pass Plex Pass

Mina undertexter försvinner efter någon min, måste aktivera om dem på nytt igen via appen. Sjukt störande

• peterholmnetpeterholmnet Posts: 2Members, Plex Pass Plex Pass

Jag har samma problem att texterna försvinner efter ett tag. Men efter paus i 2sec, så funkar det igen.
    Betr. Osync:
    Mina erfarenheter är att om jag castar från min Android, så syncar texten bra, oavsett sub/srt/ass, men... Kör jag på Plex min Samsung TV, via Smart, så osyncar texten i 90% av fallen. Och... Det är samma undertextextfi..

Irriterande...l

Jaha så var vi där igen med att PMS inte klarar av undertexter.
    Senaste publika versionen av PMS spelar upp undertexterna osynkat.
    Dessutom går det inte att stänga av HW transcoding.
    Jag blir så själva trött

Sign In or Register to comment.