If you have not already, we suggest setting your Plex username to something else rather than email which is displayed on your posts in forum. You can change the username at https://app.plex.tv/desktop#!/account
Welcome to our forums! Please take a few moments to read through our Community Guidelines (also conveniently linked in the header at the top of each page). There, you'll find guidelines on conduct, tips on getting the help you may be searching for, and more!

hårdvarukodning (hw)

Duckface21Duckface21 Posts: 5Members, Plex Pass Plex Pass

Hallå alla plexare har en AMD FX8350 burk som det rullar windows server 2016 och innan det rullade 2012 på den!!! har även 10 diskar i samma burk.. har kört plex sen flera år på samma burk o måste säga jag bara älskar plex och det har funkar bra!

Nu till min fråga vill hoppa på 4K tåget och just nu klarar den på gränsen att spela med lite hack då som då, sitter ett Nvidia gf1030 i servern = kör hårdvarukodning för uppspelning men kortet klarar ju inte av både encoding och decoding så om jag skaffar ett gtx1050 kommer 4k spela felfritt?

Answers

• Duckface21Duckface21 Posts: 5Members, Plex Pass Plex Pass

ingen? som har info om de kommer klara 4k transcode?

Sign In or Register to comment.