Welcome to our forums! Please take a few moments to read through our Community Guidelines (also conveniently linked in the header at the top of each page). There, you'll find guidelines on conduct, tips on getting the help you may be searching for, and more!

DR plug-in

HuXHuX Posts: 176Members, Plex Pass Plex Pass
edited November 2014 in Dansk
Spørgsmål og svar om DR NU Plug-in

Edit: 1/10/2014

OBS!!!! DR NU virker ikke længere skift derfor til DRDK kanalen i app store

/HuX

Hej nuværende og fremtidige brugere af DR NU plug-in'et til Plex.
Her kan du stille spørgsmål og få svar om DR NU plug-in, og få adgang til evt. beta releases.
Har du problemer kan du kigge her for hvordan du fejlmelder: DR NU Plugin fejlrapportering

Opdatering 19/11/14:

Så skulle drdk kanalen være  app-store.

Jeg har idag sendt en opdateret version, der skulle løse problemer med en uhensigstmæssig "ramasjang menu", og der skulle nu være ikoner på første menu, samt de videoer dr ligger i toppen på www.dr.dk/tv

Opdateret 30/10/12:
Divere fejl rettelser.
Nye indholdgrupper

Opdateret 23/10/12:
Så ligger første der en omskrevet version af DR NU under kategorier i Plex.
Har du allerede installeret det, skulle opdateringen ske automatisk.
- DR's nye API implementeret
- Radio fjernet midlertidigt (kræver lidt omkodning)
- Preferences/indstillinger fjernet (Kommer når jeg har implementeret noget det kan bruges til.

Opdateret 27/9/12:
Så er det første skud på DR nu lagt op på gitHub.
Det er en skrabet version, uden alt for meget metadata, men det skulle være hurtigere end det gamle.
Der kan være problemer med at hente serier ind med mange afsnit, men selvom der times ud, så prøve en gang til.
Har du mod på at teste det af så læst beskrivelsen i readme filen.
Du finder det her: http://github.com/dkplex/DRNU.bundle
Så snart alt er testet af kommer det selvfølgeligt op i Plex's Channel Directory wink.gif

/HuX

«134

Comments

• HebhansenHebhansen Posts: 268Members
    Jeg har 2 DR ikoner i min plex. Hvilket er det jeg skal bruge?
  • HuXHuX Posts: 176Members, Plex Pass Plex Pass
    edited November 2012
    Du skal bruge det der heder DR NU.
    Det andet er et gammel plug-in som ikke længere fungrer
    Det er en grå gradueret baggrund med et rødt DR logo
    Hebhansen wrote:

Jeg har 2 DR ikoner i min plex. Hvilket er det jeg skal bruge?
  • guldbrandguldbrand Posts: 18Members, Plex Pass Plex Pass
    Hey

Hvordan installerer man manuelt på en windows maskine?

PFT

/G
    Jeg fandt, fik bare smidt dem i den forkerte plugin folder først ;-)
    Men den virker ikke, hverken i en plient på en PC, eller på min iPad.
    /G
    Hej Guldbrand.

Jeg kan se at min sidste kode at kommet online, så slet lige de/det plug-in(s) du har liggende, og hent det i stedet for fra Plex (Kategorier), så skulle det virke.

/HuX
    guldbrand wrote:

Jeg fandt, fik bare smidt dem i den forkerte plugin folder først ;-)
    Men den virker ikke, hverken i en plient på en PC, eller på min iPad.
    /G
    HuX wrote:

Hej Guldbrand.

Jeg kan se at min sidste kode at kommet online, så slet lige de/det plug-in(s) du har liggende, og hent det i stedet for fra Plex (Kategorier), så skulle det virke.

/HuX

Super

OK, det vil jeg prøve i aften. Virker den også på ATV/iPad?

/Guldbrand
    Den skulle virke på ios/atv.
    har ikke testet det, men DR NU har tidligere virket på ios, så jeg ser ingen grund til at det ikke skulle virke.
    DR streamer primært i Flash/MP4, og da flash ikke kører på ios så skal din PMS transkode, men jeg har benyttet det flere gange på min iPhone.
    Det eneste krav er at PMS kan køre WebKit (Safari kernen, så dvs Win og osx).
    /HuX
    guldbrand wrote:

Super

OK, det vil jeg prøve i aften. Virker den også på ATV/iPad?

/Guldbrand
  • macchinomacchino Posts: 2Members
    Hey

Er helt ny med Plex,, og har netop installeret det på min mac.
    Den skal fungere som media center, og så virkede det jo genialt med plex til DR NU, Men:
    Streaming delen fungerer helt fint, programmer virker dog slet ikke:(
    Der sker simpelthen ingenting når jeg vælger det i DR Nu appen på hverken den ene, eller den anden MBP.

En løsning ville være genialt:)

På forhånd tak fra en rookie:)
    Hey Macchino, og velkommen til.
    Kan jeg få dig til at sende mig logfilen (vejledningen ligger her i det danske forum, et eller andet sted)
    Vi arbejder fortsat på at få løst nogle småproblemer, men hvis du oplever noget vi ikke har, vil en logfil være til stor hjælp.
    /HuX
    macchino wrote:

Hey

Er helt ny med Plex,, og har netop installeret det på min mac.
    Den skal fungere som media center, og så virkede det jo genialt med plex til DR NU, Men:
    Streaming delen fungerer helt fint, programmer virker dog slet ikke:(
    Der sker simpelthen ingenting når jeg vælger det i DR Nu appen på hverken den ene, eller den anden MBP.

En løsning ville være genialt:)

På forhånd tak fra en rookie:)
  • macchinomacchino Posts: 2Members
    HuX wrote:

Hey Macchino, og velkommen til.
    Kan jeg få dig til at sende mig logfilen (vejledningen ligger her i det danske forum, et eller andet sted)
    Vi arbejder fortsat på at få løst nogle småproblemer, men hvis du oplever noget vi ikke har, vil en logfil være til stor hjælp.
    /HuX

Yes den kommer Her:
    OK, det er en kendt fejl, som der er lavet fejlrettelse på.
    Koden er lagt til godkendelse, så lige der, er der ikke andet at gøre end at vente ;)
    /HuX
    macchino wrote:

Yes den kommer Her:
  • HebhansenHebhansen Posts: 268Members
    Hej Michael

Jeg har den gamle DR Channel installeret. Hvordan sletter jeg den? Skal jeg ned i en folder eller kan jeg gøre det fra PMC. Hvis PMC, hvordan gør jeg det der????

Henrik
  • nielshjnielshj Posts: 3Members, Plex Pass Plex Pass
    Hej

Jeg kan slet ikke finde DR NU plugin blandt de andre plugins. Har installeret youtube, videovideo og ted uden problemer. Hvad kan årsagen være til at jeg ikke kan finde det i biblioteket over video plugins?

Mvh
    Niels
    Har du prøvet at lede under "more.."-> "Foreign (Language Restricted) Plug-ins"
    nielshj wrote:

Hej

Jeg kan slet ikke finde DR NU plugin blandt de andre plugins. Har installeret youtube, videovideo og ted uden problemer. Hvad kan årsagen være til at jeg ikke kan finde det i biblioteket over video plugins?

Mvh
    Niels
    Jep, der er den heller ikke. Den er slet ikke til at finde.
    edited November 2012
    Prøv evt at loade listen et par gange (Set før at listen bliver vist før alt er hentet ned).
    Evt. tag rent Video, under kategorier.
    Det ligger der.
    Med mindre du kører PMS på *NIX for der virker det ikke.
    nielshj wrote:

Jep, der er den heller ikke. Den er slet ikke til at finde.
    Det virkede heller ikke. Det er ret underligt for der er jo en masser andre plug ins, som umiddelbart virker fint. Der er også en TV2 plug in, som bare ikke virker. Min PMS kører fra en ReadyNAS og media planer fra en Mac mini - er vist nyeste version begge steder.

Mvh
    Niels
    Hej Niels.
    DR NU (på niveau med mangle andre channels) virker ikke på Linux, som ReadyNas er baseret på.
    Beklager ;)
    nielshj wrote:

Det virkede heller ikke. Det er ret underligt for der er jo en masser andre plug ins, som umiddelbart virker fint. Der er også en TV2 plug in, som bare ikke virker. Min PMS kører fra en ReadyNAS og media planer fra en Mac mini - er vist nyeste version begge steder.

Mvh
    Niels
  • hitolaushitolaus Posts: 33Members, Plex Pass Plex Pass
    nielshj wrote:

Mvh
    Niels

Hej,

Du kan bruge mit DR plugin i stedet. Det er baseret på DR's HLS streams og virker derfor fra ReadyNAS.

DR-TV.bundle

Det kræver dog en del mere hackeri at få til at virke end HuX's plugin :)

Log ind på din ReadyNAS og kør' noget ala:

# cd ~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/
    # curl https://github.com/hitolaus/DR-TV.bundle/archive/master.tar.gz > DR-TV.bundle-master.zip
    # tar zxvf DR-TV.bundle-master.tar.gz
    # mv DR-TV.bundle-master DR-TV.bundle
    # rm DR-TV.bundle-master.zip
    edited November 2012
    DR-TV.bundle har dog det problem, at udbudet af programmer er stærkt begrænset da DR ligger det meste op i MP4 via RTSP (Flash), og så længe der ikke findet WebKit til *NIX, er det ikke muligt at køre dem :(
    Kiggede lige på koden, og hvis det virker, er jeg ret overrasket, idet de URL'er der kaldes nu redirecter :(

Jeg har ikke testet det af, men en af grundene til at vi startede DR NU op som et helt nyt projekt var en masse nye muligheder i DR's API (V2).

/HuX

PS. @hitolaus Fang mig evt på Facebook, og vi kunne evt. koordinere at få din kode flettet ind i DR NU.

hitolaus wrote:

Hej,

Du kan bruge mit DR plugin i stedet. Det er baseret på DR's HLS streams og virker derfor fra ReadyNAS.

DR-TV.bundle

Det kræver dog en del mere hackeri at få til at virke end HuX's plugin :)

Log ind på din ReadyNAS og kør' noget ala:

# cd ~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/
    # curl https://github.com/h...e/master.tar.gz > DR-TV.bundle-master.zip
    # tar zxvf DR-TV.bundle-master.tar.gz
    # mv DR-TV.bundle-master DR-TV.bundle
    # rm DR-TV.bundle-master.zip
«134
Sign In or Register to comment.