Welcome to our forums! Please take a few moments to read through our Community Guidelines (also conveniently linked in the header at the top of each page). There, you'll find guidelines on conduct, tips on getting the help you may be searching for, and more!

ny med plex

VindfeldVindfeld Posts: 7Members, Plex Pass
Hej
Er ny med plex og er stødt på et problem.
Kan ikke oprette en film sektion, det er ingen problemer med andre (musik, Serier mf) men når jeg har tilføjet en film mappe og trykker "opret sektion" sker der ingen ting!!! er ikke premium user, kan det være problemet??
håber en kan hjælpe..

God jul

Michael

Comments

• VindfeldVindfeld Posts: 7Members, Plex Pass
    Det virker i dag :rolleyes: måske det er fordi jeg har betalt for medlemsskab :huh:
  • mkhmkh Posts: 393Members, Plex Pass Plex Pass
    Det har intet med betaling at gøre, og jeg vil ikke anbefale at du bruger plexpass... i mine øjne er det bare en dum måde at tjene penge på, man kan ikke engang se hvad der er plexpassed så at sige...

Udover man får et topic mere i forum hvor du kan hente buggy software...

Jeg har droppet mit, hellere XBMC end hvad Plex er blevet til...

Desværre
  • HuXHuX Posts: 176Members, Plex Pass Plex Pass
    edited December 2012
    @Vindfeld: plexPass skulle ikke have noget af betydning for om du kan dele.
    Så længe ud har en profil her på forum'et, skulle du kunne benytte det til myPlex.

@mkh: Fint nok hvis du ikke er tilfreds med Plex, men ligefrem at anbefale at bruge et andet MC, er nok et forkert forum du skriver det i.
    Plex er gratis, og vil atiid, ifølge Elan være det.
    Det man betaler for med plexPass er adgang til pre-realeases, mySync og op til flere ekstra rum, bl.a. adgang til at spørge en Plex Ninja og spørgsmål, ol.
    Der er ingen der tvinger dig til at købe det, men det er da god stil, når man tænker på alle de udviklingstimer der er smidt i Plex igennem tiden.

/HuX
    edited December 2012
    HuX : Det er som man kigger på det, jeg har brugt Plex siden day one... I starten var det et ganske fint mediacenter med få men brugbare muligheder, nu minder det mest af alt om en skrabet version af Boxee, hvor man er social og deler sit media med venner.. (SUK).. Hvorfor laver man ikke core functions færdige før man påbegynder en masse fancy halløj?

Ang oversættelse af sprog, hvorfor kan man ikke oversætte core strings? men kun random crap i skins...

http://postimage.org/image/4st987tvb/ Ja det er så hvad jeg ser når jeg logger ind...

Hvorfor smide penge efter ting som dette ?

Hellere bruge software som VIRKER...

Michael.. hop på xbmc, det virker, er simpelt og skal ikke bruges til alt det der random fis som offline stream (ja handbreak og convert? Det koster gratis)

plexpass/sync er en joke og en latterlig måde at tjene penge på.

Og sådan kan jeg blive ved, men har andet at bruge julen på...
    mkh wrote:

HuX : Det er som man kigger på det, jeg har brugt Plex siden day one... I starten var det et ganske fint mediacenter med få men brugbare muligheder, nu minder det mest af alt om en skrabet version af Boxee, hvor man er social og deler sit media med venner.. (SUK).. Hvorfor laver man ikke core functions færdige før man påbegynder en masse fancy halløj?

Ang oversættelse af sprog, hvorfor kan man ikke oversætte core strings? men kun random crap i skins...

http://postimage.org/image/4st987tvb/ Ja det er så hvad jeg ser når jeg logger ind...

Hvorfor smide penge efter ting som dette ?

Hellere bruge software som VIRKER...

Michael.. hop på xbmc, det virker, er simpelt og skal ikke bruges til alt det der random fis som offline stream (ja handbreak og convert? Det koster gratis)

plexpass/sync er en joke og en latterlig måde at tjene penge på.

Og sådan kan jeg blive ved, men har andet at bruge julen på...

XBMC skal da undersøges, findes der Synology program pakke til det?? og hvordan køre det fra en nas,nogen med erfaringer?? Jeg ønsker ikke at sætte et medie center i mellem Nas og tv (wdlive, Apple mf)
    Vindfeld wrote:

XBMC skal da undersøges, findes der Synology program pakke til det?? og hvordan køre det fra en nas,nogen med erfaringer?? Jeg ønsker ikke at sætte et medie center i mellem Nas og tv (wdlive, Apple mf)

Har ikke haft nogle problemer med at tilføje shares fra en ReadyNAS Duo til XBMC (godt nok heller ikke Plex.. men ja :/)
    Til de små mennesker der giver minus,,, Jeg ved godt sandheden gør ondt, men helt ærligt :D? er i i lommen på folk eller hvad sker der for jer, det er 2012.. vågn evt op
    edited December 2012
    Kære mkh
    Kunne grunden til at du får så mange minuser, være din generelt negative tone herinde ?
    Jeg har observeret at dine "svar" stort set altid er negativt ladet.
    Hvis du har så meget imod Plex forstår jeg ikke hvorfor du 1.) overhovedet bruger din tid herinde. 2.) Har smidt penge efter et PlexPass.
    Der er masser af plads ovre på XBMC's forum ;)
    God Jul
    /HuX
    mkh wrote:

Til de små mennesker der giver minus,,, Jeg ved godt sandheden gør ondt, men helt ærligt :D? er i i lommen på folk eller hvad sker der for jer, det er 2012.. vågn evt op
    edited December 2012
    HuX wrote:

Kære mkh
    Kunne grunden til at du får så mange minuser, være din generelt negative tone herinde ?
    Jeg har observeret at dine "svar" stort set altid er negativt ladet.
    Hvis du har så meget imod Plex forstår jeg ikke hvorfor du 1.) overhovedet bruger din tid herinde. 2.) Har smidt penge efter et PlexPass.
    Der er masser af plads ovre på XBMC's forum ;)
    God Jul
    /HuX

Fedt du ikke kommer med NOGET SOM helst respons på det jeg siger :D (som sagt i lommen :D)

Måske fordi der er noget der hedder FRIHED... Har du hørt om det ?

Og derfor har jeg fuld ret til at fortælle andre hvad de IKKE skal gøre ?

Kan du forstå det

God jul nissefar

Desuden hvorfor skriver du "nuværende brugere" under TV2 play plugin da dette ikke er released ? hvordan er man så "nuværende brugere" :D?

Dybt godnat og det hedder Ytringsfrihed ved ikke om du kender det ord ?
    edited December 2012
    Hej mkh.

Så skruer vi lige ned for retorikken.

Din tone her understreger bare min tidligere ytring omkring negativ tone.

Grunden til at jeg ikke kommenterer Plex vs XBMC, er at jeg ikke har haft fingrene nok nede i maven på XBMC for nyligt, til at kunne komme med en opdateret holdning og fordi jeg forsøger af princip ikke at nedgøre alternativer/konkurrenter.

Ja, jeg er da også utilfreds med nogle af de ting der bliver prioriteret, men derfor kan jeg da godt holde en ordentlig tone, og i stedet for at forsøge at få folk væk fra Plex, kunne du jo bruge din ret som PlexPass bruger og påvirke kerneudviklerene med forlag.

Ja, der er frihed, men frihed under ansvar, som så meget andet i tilværelsen, og man må forvente negativ reputation, ved negativ tone.

Hvad man normalt ikke kan forvente, er at brugere giver en minus på svar / indlæg der på ingen måde er negative, sådan som du netop har gjort på alle 6 indlæg i denne tråd.

Det eneste man får ud af det, er at der bliver sladret til gårdvagten.

/HuX.
    Ps. hvis du havde deltaget i diskussionen om PlexPass på Vores danske Facebook gruppe, ville du have set at jeg absolut ikke er tilhænger af PlexPass eller hjernevasket Plex fanboy
    Pps. @Vindfeld, jeg skal forsøge at give mit input en gang over jule, og forhåbentligt bringe denne tråd tilbage på sporet

mkh wrote:

Fedt du ikke kommer med NOGET SOM helst respons på det jeg siger :D (som sagt i lommen :D)

Måske fordi der er noget der hedder FRIHED... Har du hørt om det ?

Og derfor har jeg fuld ret til at fortælle andre hvad de IKKE skal gøre ?

Kan du forstå det

God jul nissefar
  • ziggimonziggimon Plex Dev Team AarhusPosts: 2,474Members, Plex Employee, Plex Pass, Plex Ninja Plex Employee
    I denne jule tid med ferie dage, julefrokoster og gaver under træet, må da der være plads til en lille smule tolerance og overbærenhed. Brugere har lov til at tage de valg de ønsker om man er enige eller ej. Disse foraer har plads til alle.

Jeg vil i samme omgang gøre opmærksom på at muderkastning og verbale rants ikke er ønsket i disse foraer, og bør straks ophøre. Så nap en kold fra køleren og nyd det sidste snevejr vi har i år og start på en frisk i 2013.

Rigtig god jul og godt nytår til jer alle.
    HuX wrote:

Hej mkh.

Så skruer vi lige ned for retorikken.

Din tone her understreger bare min tidligere ytring omkring negativ tone.

Grunden til at jeg ikke kommenterer Plex vs XBMC, er at jeg ikke har haft fingrene nok nede i maven på XBMC for nyligt, til at kunne komme med en opdateret holdning og fordi jeg forsøger af princip ikke at nedgøre alternativer/konkurrenter.

Ja, jeg er da også utilfreds med nogle af de ting der bliver prioriteret, men derfor kan jeg da godt holde en ordentlig tone, og i stedet for at forsøge at få folk væk fra Plex, kunne du jo bruge din ret som PlexPass bruger og påvirke kerneudviklerene med forlag.

Ja, der er frihed, men frihed under ansvar, som så meget andet i tilværelsen, og man må forvente negativ reputation, ved negativ tone.

Hvad man normalt ikke kan forvente, er at brugere giver en minus på svar / indlæg der på ingen måde er negative, sådan som du netop har gjort på alle 6 indlæg i denne tråd.

Det eneste man får ud af det, er at der bliver sladret til gårdvagten.

/HuX.
    Ps. hvis du havde deltaget i diskussionen om PlexPass på Vores danske Facebook gruppe, ville du have set at jeg absolut ikke er tilhænger af PlexPass eller hjernevasket Plex fanboy
    Pps. @Vindfeld, jeg skal forsøge at give mit input en gang over jule, og forhåbentligt bringe denne tråd tilbage på sporet

Bum ja havde man da bare en facebook bruger så man kunne ha læst du heller ikke syntes plexpass er ret smart, men nu er folk dog forskelige steder i deres liv... Der er ER rent faktisk folk der har (ja tør ikke engang sige det) nok til IKKE at benytte facebook (nu får jeg sikkert også tæsk for det)

back on track is... uhmm ja hvor er vi
    Men det ændre dog ikke på Plex er en omgang crap
  • ziggimonziggimon Plex Dev Team AarhusPosts: 2,474Members, Plex Employee, Plex Pass, Plex Ninja Plex Employee
    edited December 2012
    mkh wrote:

Men det ændre dog ikke på Plex er en omgang crap

Hvis det er din holdning har er du i dit fulde rette at mene det. Og er du hjertens velkommen til at skifte til XBMC som du tidligere har ytret du vil. Det er to projekter med hver deres funktionelle mål. Men når det er sagt bedes du holde en ordentlig tone, og holde op med retorikken. Du kan betragte dette som din første advarsel.
  • dane22dane22 Posts: 8,320Members, Plex Pass, Plex Ninja Plex Ninja
    ziggimon wrote:

Hvis det er din holdning har er du i dit fulde rette at mene det. Og er du hjertens velkommen til at skifte til XBMC som du tidligere har ytret du vil. Det er to projekter med hver deres funktionelle mål. Men når det er sagt bedes du holde en ordentlig tone, og holde op med retorikken. Du kan betragte dette som din første advarsel.

Dejligt at vores Ninja'er hæver sværdet for at sikre julefreden :D

Og til alle i denne tråd.....

God jul

mvh

Tommy
    edited December 2012
    Skal da lige love for denne tråd har taget en drejning i den forkerte retning B)

Er det helt forkert at antage at Plex er en streaming tjeneste og xbmc er en "afspiller" tjeneste??
    Grunden til jeg gerne vil benytte mig af Plex er at jeg har et samsung 46"es8005 tv med Plex app, og syntes det styrer for vildt med de film, serier og hjemmevideo jeg har liggende på min bærbar... Jeg ønsker mig dog en Nas, da den bærbar mangler plads og skal være tændt (for ikke at snakke være hjemme) for at jeg kan se film på mit tv. Vil dog helst undgå flere apparater og fjernbetjeninger så derfor helst en løsning uden et mediecenter mellem nas og tv (har en wd live i skuffen)
    Kan nemt se på Synology.com hvilke af deres nas der er kompetitbel med Plex, men syntes jeg har læst at også andre af deres modeller (billigere) kan, og da mit budget til elektronik ikke er ubegrænset kunne det være fedt med jeres erfaringer med Plex på feks Synology 210j eller lign servere (arm), eller alternativer til Synology.

Kan godt streame direkte fra nas til mit tv da det har dlna, men brugervenligheden er ikke imponerende og jeg kan ikke udføre simple ting som at spole og hvis jeg holder pause midt i en film, og ønsker at genoptage senere starter den forfra :(

Godt nytår
    Michael
  • dane22dane22 Posts: 8,320Members, Plex Pass, Plex Ninja Plex Ninja
    edited December 2012
    Vindfeld wrote:

Skal da lige love for denne tråd har taget en drejning i den forkerte retning B)

Sorry vedr. dette, men dette er et fora, hvor folk nyder det i Danmark så bekendte begreb ydringsfrihed, og det er der intet forkert i......Problemet er bare, at hvis man kommer som ny mand m/k, kan man godt blive lidt skræmt over tonen, men utrolig glad for du stadig hænger på :)

Vindfeld wrote:

Er det helt forkert at antage at Plex er en streaming tjeneste og xbmc er en "afspiller" tjeneste??

You got it B), men den er faktisk begge, grundet de fede klienter

Vindfeld wrote:

Grunden til jeg gerne vil benytte mig af Plex er at jeg har et samsung 46"es8005 tv med Plex app, og syntes det styrer for vildt med de film, serier og hjemmevideo jeg har liggende på min bærbar... Jeg ønsker mig dog en Nas, da den bærbar mangler plads og skal være tændt (for ikke at snakke være hjemme) for at jeg kan se film på mit tv. Vil dog helst undgå flere apparater og fjernbetjeninger så derfor helst en løsning uden et mediecenter mellem nas og tv (har en wd live i skuffen)

Hehehe...Har selv næsten samme dåse, bare i 55", og har netop fået solgt min WD Live box :D

Vindfeld wrote:

Kan nemt se på Synology.com hvilke af deres nas der er kompetitbel med Plex, men syntes jeg har læst at også andre af deres modeller (billigere) kan, og da mit budget til elektronik ikke er ubegrænset kunne det være fedt med jeres erfaringer med Plex på feks Synology 210j eller lign servere (arm), eller alternativer til Synology.

Kender ikke Synology ret godt, er selv en QNAP mand, men..........
    Issue er, at hvis din dåse ikke supporterer formatet, skal din server lave trancoding for dig, hvilket afhængig af NAS'en kræve temlig mange kræfter, læs I3 CPU som minimum hvis 1080p film
    Du kan dog kigge her for NAS beskrivelse, samt her for hvad fora mener der dutter.....reglen er...jo flere penge, jo bedre.....

Har selv en QNAP TS-869 kasse, med en Intel Atom hjerne, og har endnu kun mødt en film, hvor det hakkede lidt, og fixede det ved at lave en lidt større buffer i Samsung Plex klienten.....så.....Intel Atom er indtil videre Cool for mig

Vindfeld wrote:

Kan godt streame direkte fra nas til mit tv da det har dlna, men brugervenligheden er ikke imponerende og jeg kan ikke udføre simple ting som at spole og hvis jeg holder pause midt i en film, og ønsker at genoptage senere starter den forfra :(

Yepper, så er "gamle WD Live faktisk bedre :lol:

Og godt nytår til dig

/Tommy
    edited December 2012
    Har læst begge link tidligere,men tak. Kan se den Synology jeg har kig på 210j er kompatibel med plex(der ligger jo en ARM version til download her på hjemmesiden), men ikke til transcoding... men når mit tv kan afspille de mest gængse filtyper (mkv, avi, mp4) på nær iso, så er transcoding vil ikke nødvendig???
    Ville bare høre om der var nogen der havde erfaringer med hvordan det kørte på de "små" servere... havde en Synology 207+ i 14 dage,den blev solgt igen ;)
    En anden ting du skal ære opmærksom på, er hvis du begiver dig ud i Kanaler(DR, YouTube etc), så kan du ikke afspille Flash/Silverlight indhold, fra en NAS, da der hverken findes Flash(rigtigt)/Silverlight eller WebKit som benyttes ofte i kanaler.
    Måden mange har løst dette på er ved at lade Deres NAS stå for lokale medie filer og så evt ha en ekstra PMS installeret på en win/mac maskine, som jo nødvendigvis ikke behøver står online konstant..
    Hvis du føler dig rustet til det, kunne jeg forestille mig at du får hurtigere svar hvis du skriver i det generelle (Engelske) Linux rum.

/HuX
    HuX wrote:

En anden ting du skal ære opmærksom på, er hvis du begiver dig ud i Kanaler(DR, YouTube etc), så kan du ikke afspille Flash/Silverlight indhold, fra en NAS, da der hverken findes Flash(rigtigt)/Silverlight eller WebKit som benyttes ofte i kanaler.
    Måden mange har løst dette på er ved at lade Deres NAS stå for lokale medie filer og så evt ha en ekstra PMS installeret på en win/mac maskine, som jo nødvendigvis ikke behøver står online konstant..
    Hvis du føler dig rustet til det, kunne jeg forestille mig at du får hurtigere svar hvis du skriver i det generelle (Engelske) Linux rum.

/HuX

Nu er mit tv jo et smart tv, så har både DR NU Player, netflix, youtube mfl. så det bliver ikke noget jeg skal bruge nas til.

Kan da altid bruge google oversætter :P

Men tak for hjælpen indtil videre
Sign In or Register to comment.