Welcome to our forums! Please take a few moments to read through our Community Guidelines (also conveniently linked in the header at the top of each page). There, you'll find guidelines on conduct, tips on getting the help you may be searching for, and more!

Netflix [NL]

MichielMichiel Plex NinjaMembers, Plex Pass, Plex Ninja Posts: 870 Plex Ninja

Heya Sander,

Met de komst van Netflix 11 september in NL vroeg ik me af of we de Netflix app voor Plex dan ook in NL kunnen gebruiken.

Zo te zien zijn alle NL tv's al voorbereid met Netflix app voor samsung, sony, lg etc.

Zou heel vet zijn als het via plex voor ons ook zou kunnen werken.

- Michiel

Comments

• a.jongsmaa.jongsma Members, Plex Pass Posts: 1,131 Plex Pass

Alleen de zogenaamde Smart-TV's ondersteunen deze functionaliteit. Ik voelde mij toch verplicht dit even expliciet te vermelden doordat ik vele mensen in mijn omgeving hoor die blijkbaar verwachten dat het "spontaan" verschijnt omdat zij een TV hebben van de door jou genoemde merken :)

ajongsma 

 Mac Mini 2012 i5 16gb  |   iMac i7 2012 27"  |  ​ iPhone 5  |  iPhone 6  |  iPad Air  |   Apple TV 2012 (3rd gen)   |   Time Capsule AC 2TB  |   Airport Extreme  |  Synology DS415+  |  Samsung UE65JU7500  |  Yamaha RX-V1900  |  Echo Dot 2  |  Logitech Harmony Elite

98.76% automated with: Sonarr, CouchPotato, SpotWeb, AutoSub, NewzNAB, SabNZBD+

• sander1sander1 Channel Developer/Admin Members, Plex Pass, Plex Ninja Posts: 3,610 Plex Ninja
    tcviper wrote on September 5 2013, 1:07 PM: »

Met de komst van Netflix 11 september in NL vroeg ik me af of we de Netflix app voor Plex dan ook in NL kunnen gebruiken

Hoi Michiel,

De US Netflix plugin maakt gebruik van de Netflix API, maar deze API is helaas niet bruikbaar voor non-US Netflix sites :( Vanuit Plex kunnen we dus geen Netflix support aanbieden :(

• MichielMichiel Plex Ninja Members, Plex Pass, Plex Ninja Posts: 870 Plex Ninja
    edited September 2013

Misschien kunnen we een aanvraag indienen voor de NL API? :P Als we met genoeg mensen zoiets vragen is het misschien mogelijk?

Overigens a.jongsma. Alle Sony TV's die ik in huis heb (2011-2013 modellen) hebben de Netflix NL app inmiddels erop staan.

Maar inderdaad, Smart TV's alleen ja. En volgens mij zo'n beetje alle tv's van na 2011.

• sander1sander1 Channel Developer/Admin Members, Plex Pass, Plex Ninja Posts: 3,610 Plex Ninja
    tcviper wrote on September 6 2013, 8:04 AM: »

Misschien kunnen we een aanvraag indienen voor de NL API? :P Als we met genoeg mensen zoiets vragen is het misschien mogelijk?

Ik ben heel bang dat dat niet gaat werken. Voor Netflix Canada is dit al gebeurd en daar werd ook negatief op geantwoord.

• chantalcoolsmachantalcoolsma Members Posts: 5 ✭✭

Is de API niet nu pas beschikbaar voor NL?

edited September 2013
    chantalcoolsma wrote on September 11 2013, 5:49 AM: »

Is de API niet nu pas beschikbaar voor NL?

Nee, er is buiten de VS helemaal geen API beschikbaar... :(

• leendertstruikleendertstruik Members, Plex Pass Posts: 4 Plex Pass

Dat is wel heel erg jammer zeg, hoop dat het ooit mogelijk wordt!

• einrebeinreb Members, Plex Pass Posts: 18 Plex Pass

Hi Sander,

hoe kan het dan dat er wel apps beschikbaar zijn voor TV's en aplle tv ? Dat werkt toch ook via die API ? Of hebben die een licentie gekocht ?

einreb wrote on September 12 2013, 8:44 AM: »

Hi Sander,

hoe kan het dan dat er wel apps beschikbaar zijn voor TV's en aplle tv ? Dat werkt toch ook via die API ? Of hebben die een licentie gekocht ?

Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar van wat ik weet is dat de officiële apps werken met hele andere (gesloten) APIs waar wij vanuit Plex geen gebruik van kunnen maken.

• csalatcsalat Members, Plex Pass Posts: 11 Plex Pass
    sander1 wrote on September 11 2013, 6:28 AM: »

Nee, er is buiten de VS helemaal geen API beschikbaar... :(

Via via vernomen dat Netflix geen toekomst ziet voor open API. Hij zou alleen nog in de VS bestaan vanwege bestaande verplichtingen..

csalat wrote on September 13 2013, 11:18 AM: »

Via via vernomen dat Netflix geen toekomst ziet voor open API. Hij zou alleen nog in de VS bestaan vanwege bestaande verplichtingen..

Yep, dat is ook wat ik via onofficiële kanalen heb vernomen  :(

• XyonNXyonN Members Posts: 7

Wel vreemd, want er is voor Netflix UK wél een channel te downloaden. Die werkt ook goed. Is het niet mogelijk om deze om te bouwen voor Netflix NL?

XyonN wrote on September 15 2013, 2:06 PM: »

Wel vreemd, want er is voor Netflix UK wél een channel te downloaden. Die werkt ook goed. Is het niet mogelijk om deze om te bouwen voor Netflix NL?

Dit gaat in tegen de voorwaarden van Netflix. Bovendien heeft de persoon die dit voor de UK heeft gedaan een eigen server draaien die als API server fungeert. Een ander struikelblok is dat Netflix nog altijd geen andere manier van werken heeft dan met Webkit/Silverlight. Dit levert een hoop problemen op en werkt absoluut niet stabiel.

• maartenhollandmaartenholland Members, Plex Pass Posts: 6 Plex Pass
    Hallo iedereen,

Jammer dat Netflix niet meewerkt!

Zijn er al mensen die een andere manier hebben gevonden om Netflix gebruiksvriendelijker te maken? Misschien Kylo starten vanuit Plex?

Groeten,

Maarten
  • RobertJBRobertJB Members Posts: 31
    edited January 2014

Hallo een ieder,

Ik stuit op deze post en mogelijk is er een oplossing voor het probleem.

Als ik het goed begrijp is er geen API die werkt voor de Nederlandse Netflix., maar er is wel een API voord de VS Netflix!

Indien dit het geval waarom dan gaan VS oplossing kan je denk ik ook nog eens naar meer programma's kijken en mogelijk zonder vertraging die Netflix NL er mogelijk op heeft zitten.

Een handige oplossing hiervoor is dan via https://unlocator.com/

Als ik het goed begrijp loopt alleen je DNS aanvraag via een server in de VS en hou je gewoon je download snelheid.

Mogelijk heeft iemand er iets aan.

succes.

Zo eenvoudig als je locatie "faken" is het helaas niet. Netflix werkt met vormen van DRM die door Plex niet ondersteund worden. De oude manier (via webkit/screenscraping de Silverlight videospeler tonen) werkt ook niet meer nu dat ondersteuning voor het -zeer onstabiele- webkit vervallen is.

Sign In or Register to comment.