Jump to content

Photo

DR plug-in

• Please log in to reply
40 replies to this topic

#21 HuX

HuX

Dedicated Member

• Members
  • PipPipPip
  • 131 posts

Posted 17 November 2012 - 12:54 PM

DR-TV.bundle har dog det problem, at udbudet af programmer er stærkt begrænset da DR ligger det meste op i MP4 via RTSP (Flash), og så længe der ikke findet WebKit til *NIX, er det ikke muligt at køre dem :(
Kiggede lige på koden, og hvis det virker, er jeg ret overrasket, idet de URL'er der kaldes nu redirecter :(

Jeg har ikke testet det af, men en af grundene til at vi startede DR NU op som et helt nyt projekt var en masse nye muligheder i DR's API (V2).

/HuX

PS. @hitolaus Fang mig evt på Facebook, og vi kunne evt. koordinere at få din kode flettet ind i DR NU.

Hej,

Du kan bruge mit DR plugin i stedet. Det er baseret på DR's HLS streams og virker derfor fra ReadyNAS.

DR-TV.bundle

Det kræver dog en del mere hackeri at få til at virke end HuX's plugin :)

Log ind på din ReadyNAS og kør' noget ala:

# cd ~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/
# curl https://github.com/h...e/master.tar.gz > DR-TV.bundle-master.zip
# tar zxvf DR-TV.bundle-master.tar.gz
# mv DR-TV.bundle-master DR-TV.bundle
# rm DR-TV.bundle-master.zip

/HuX

Adm. Plex DK Facebook gruppe
Plex Plug-in udvikler (DRNU, YouSee, Radio24syv, DFI Metadata agent)

#22 guldbrand

guldbrand

Member

• Members
  • PipPip
  • 18 posts

Posted 18 November 2012 - 03:46 PM

Hej

Jeg kan simpelthen ikke få DR NU plugin til at viker, alle mapper er tomme, og søger jeg f.eks. på Gintberg, og kommer i Gintberg på kanten, er der kun en beskrivelse af programmet, men ingen afsnit.
Og det er både på en PMC til windows, TV2 og iOS (iPad 2 og iPhone 5) PMS kører på en Windows 7.
Jeg har prøvet 'alt', fjernet plugin, og lagt det på igen, efter at have slettet alle spor fra plugin'et.
Jeg vedhæfter sidst log fra DR NU plugin, og håber det kan hjælpe. (Og lad vide hvis der er andet info der skal bruges, eller noget jeg skal prøve.Attached File  com.plexapp.plugins.drnu.log   48.48KB   3 downloads

PFT mange tak

#23 guldbrand

guldbrand

Member

• Members
  • PipPip
  • 18 posts

Posted 20 November 2012 - 07:14 PM

Hej

Jeg kan simpelthen ikke få DR NU plugin til at viker, alle mapper er tomme, og søger jeg f.eks. på Gintberg, og kommer i Gintberg på kanten, er der kun en beskrivelse af programmet, men ingen afsnit.
Og det er både på en PMC til windows, TV2 og iOS (iPad 2 og iPhone 5) PMS kører på en Windows 7.
Jeg har prøvet 'alt', fjernet plugin, og lagt det på igen, efter at have slettet alle spor fra plugin'et.
Jeg vedhæfter sidst log fra DR NU plugin, og håber det kan hjælpe. (Og lad vide hvis der er andet info der skal bruges, eller noget jeg skal prøve.Attached File  com.plexapp.plugins.drnu.log   48.48KB   3 downloads

PFT mange tak

Fedest så var der Update til PMS idag, så opdatere man, og så virkede DR NU på iPad / iPhone. Men sørme så så var der Update til iOS app også. Så røg de på - og så stoppede DR NU med at virke igen. Plex app på iOS låser fuldstændigt, når man prøver at afspille noget i Channels.
(DR NU virker stadig ikke på ATV - "filformat understøttes ikke" er vist det der står).

Skod!!!!

:-/

#24 guldbrand

guldbrand

Member

• Members
  • PipPip
  • 18 posts

Posted 25 November 2012 - 09:33 AM

Fedest så var der Update til PMS idag, så opdatere man, og så virkede DR NU på iPad / iPhone. Men sørme så så var der Update til iOS app også. Så røg de på - og så stoppede DR NU med at virke igen. Plex app på iOS låser fuldstændigt, når man prøver at afspille noget i Channels.
(DR NU virker stadig ikke på ATV - "filformat understøttes ikke" er vist det der står).

Skod!!!!

:-/

Er der slet ingen der har en ide til hvad det kan være?
Jeg har endda prøvet at fjerne PMS fuldstændigt, også i Reg.db., og reinstallere, DR NU plugin vil stadig ikke virke :-/

Plz hjælp, så dette dejlige sw kan virke 100% igen :-)

PFT

#25 HuX

HuX

Dedicated Member

• Members
  • PipPipPip
  • 131 posts

Posted 25 November 2012 - 11:40 AM

Jeg har sat tid af til DR NU i næste uge (fra dd.) og håber på at få rettet fejl og mangler ;)
/HuX

#26 guldbrand

guldbrand

Member

• Members
  • PipPip
  • 18 posts

Posted 25 November 2012 - 03:30 PM

Jeg har sat tid af til DR NU i næste uge (fra dd.) og håber på at få rettet fejl og mangler ;)

Kanont, sig endelig til, hvis du skal bruge nogle logs eller noget :-)

#27 HuX

HuX

Dedicated Member

• Members
  • PipPipPip
  • 131 posts

Posted 25 November 2012 - 07:55 PM

Ved desværre alt for godt hvor fejlene er... Så det er bare et spørgsmål om at finde tiden ;)
/HuX

#28 guldbrand

guldbrand

Member

• Members
  • PipPip
  • 18 posts

Posted 25 November 2012 - 08:55 PM

Ved desværre alt for godt hvor fejlene er... Så det er bare et spørgsmål om at finde tiden ;)

Ok, glæder mig til fix.
Tak for indsatsen :-)

#29 guldbrand

guldbrand

Member

• Members
  • PipPip
  • 18 posts

Posted 14 December 2012 - 10:15 AM

Hej

Hvordan går det med det?
Jeg kan sige at de plugin pludselig virker på min iPhone og min iPad.
Men DR plugin dukker slet ikke op i Plex på mit ATV?!

#30 guldbrand

guldbrand

Member

• Members
  • PipPip
  • 18 posts

Posted 14 December 2012 - 12:02 PM

Hej

Hvordan går det med det?
Jeg kan sige at de plugin pludselig virker på min iPhone og min iPad.
Men DR plugin dukker slet ikke op i Plex på mit ATV?!

Update - nu har jeg fået DR-plugins frem i ATV, ved at markere i "Disable Capability Checking" på PMS. Men de er er ikke listet noget ligesom der er i Plex på iOS :-/
Er der noget jeg kan gøre/mangler?

PFT

#31 eldor

eldor

Newbie

• Members
  • Pip
  • 5 posts

Posted 14 December 2012 - 12:37 PM

Hej,

Der er en opdatering på vej til DRNU kanalen, men det venter stadig på godkendelse hos Plex.
Om det løser dit problem med IOS/ATV ved jeg ikke, men ellers tager vi hånd om det efterfølgende.

Forrtsat god fredag.
  • HuX likes this

#32 guldbrand

guldbrand

Member

• Members
  • PipPip
  • 18 posts

Posted 16 December 2012 - 01:45 PM

Hej,

Der er en opdatering på vej til DRNU kanalen, men det venter stadig på godkendelse hos Plex.
Om det løser dit problem med IOS/ATV ved jeg ikke, men ellers tager vi hånd om det efterfølgende.

Forrtsat god fredag.

OK, for jeg har lige re-jailbreaked og installeret Plex igen - men same same, tom DR plugin :-/

Men afventer så updaten, håber så det spiller :-9

Tak

#33 Rabbit Royale

Rabbit Royale

Newbie

• Members
  • Pip
  • 3 posts

Posted 26 January 2013 - 08:10 PM

Her til aften har jeg forsøgt at hente DR pluginet, men desværre synes jeg det kører lidt shaky og at kvaliteten på livestreams er for lav.
Jeg har forsøgt at læse mig lidt til hvordan DR sender deres streams og det skulle ikke være det bedste set i forhold til Plex.

Jeg faldt dog over nogle RTMP streams som, så vidt jeg har forstået, Plex gerne vil arbejde med - Så længe de altså sendes igennem en flash player.
Jeg har linket til de enkelte kanaler herunder:

Jeg håber de kan bruges til noget konstruktivt :)

#34 HuX

HuX

Dedicated Member

• Members
  • PipPipPip
  • 131 posts

Posted 25 May 2013 - 09:55 AM

Tak for link'sne.

Dog vil det betyde at vi skal hard-kode dem ind, og da DR har et ganske udemærket API, hvor man skulle kunne hente live kanalerne, så tror jeg at vi satser på det.
Jeg fik endeligt kikket lidt på det i sidste uge, og DR har ændret nogle af deres REST kald, så jeg skal lige have kanalen igennem den store reperator ;)

Beklager at det hele har stået lidt stille, men jeg kan desværre ikke love noget præcist tidspunkt for hvornår jeg får tid til at kikke på det :/

/HuX

/HuX

#35 isaac@tiscali.dk

isaac@tiscali.dk

Newbie

• Members
  • Pip
  • 2 posts

Posted 01 January 2014 - 07:56 PM

Noget nyt mht. DR plug-in? Jeg kan få Ramasjang til at køre via Plex Home Theater....i lav opløsning. Ikke andet. Nogen opskrift på hvordan man bruger de "hårde" links ovenfor, såfremt de virker med Plex / kan lægges ind manuelt som kanaler?

#36 HuX

HuX

Dedicated Member

• Members
  • PipPipPip
  • 131 posts

Posted 15 January 2014 - 07:04 PM

Er så småt gået igang igen, med DR, men der er lidt arbejde i det.

Ingen tidplan, beklager :(

/HuX

/HuX

#37 B0rre

B0rre

Member

• Members
  • PipPip
  • 11 posts

Posted 29 January 2014 - 05:05 PM

Denne tråd har ligget død længe. Har nogen haft held med at få kanalen til at virke for nylig? Jeg har ikke. Vedhæfter log..

Attached Files

#38 HuX

HuX

Dedicated Member

• Members
  • PipPipPip
  • 131 posts

Posted 30 January 2014 - 10:57 AM

Ikke død, men da vi kun er 1-2 der udvikler på det (Og jeg er den primære), er det et spørgsmål om hvor meget tid vi har.

Kanalen virker pt ikke (Måske live).
Jeg kan så lige sige at jeg lokalt har opdateret services så de nu virker med dr, og nok også snart får tid til at kigge på selve kanalen.

Intet er dog oppe online da jeg gerne vil have alt klart før jeg publicerer.

/HuX

/HuX

#39 Froberg

Froberg

Newbie

• Members
  • Pip
  • 4 posts

Posted 01 April 2014 - 07:02 PM

Vi er en del der håber det lykkedes HuX. Dit arbejde er værdsat! :) 

#40 HuX

HuX

Dedicated Member

• Members
  • PipPipPip
  • 131 posts

Posted 06 April 2014 - 08:17 AM

Takker, har desværre en rimeligt syg mac, så det er ikke meget jeg får udviklet :(

Ser om ikke jeg snart får noget tid og tålmodighed me min mac :)

/HuX

/HuX

1 user(s) are reading this topic

1 members, 0 guests, 0 anonymous users