mac minin hänger sig

Låt mig formulera det så här: Plex är ett hyfsat tidigt beta-stadie, och just nu är fokus på att buggfixa bort de värsta buggarna gällande de nya biblioteksfunktionerna. När det är klart så kommer fokus rikta sig mot videospelaren. Fram till dess så kommer det vara lite fippligt att använda Plex tyvärr. Men nästan allt går lösa, så har man tålamod så kommer allt lösa sig på ett sätt eller annat, och då det gör det så komemr du vara så supernöjd som många av oss andra är som lagt ner lite tid på att få det att fungera. Du tillhör en minoritet som tyvärr åkte på mycket strul på grund av kombinationen av olika saker (som vi ännu inte fullt rett ut), för många andra så funkar det direkt ur lådan. Det är tyvärr verkligheten då man köper en dator att använda som mediacenter. Jag tycker det är roligt att höra att du vågat dig på denna lösning istället för att gå den tråkiga osexiga vägen (köpa ett färigt system som är begränsat) och du kommer inse då du har fått allt att fungera att du gjorde rätt. Men jag förstår att just nu känns det träligt :slight_smile:

Återkom då du testat runt de olika förslagen. Lycka till!

Hej,

Jag är lite nyfiken på hur det gått.

Är nämligen i precis de här tankarna att investera i en mini som mediacenter och köra plex. Jag kan inte ett smack om mac (halvbra rim) och det är ju inte direkt till minins nackdel att det verkar finnas så mycket hjälpsamma människor här. Jag är inte så intresserad av teknik, däremot vill jag ha funktionen som en mini verkar kunna ge. Jag vill på ett enkelt sätt kunna se nedladdat material, hyra filmer och se playkanaler på min tv. Som det verkar är detta en bra lösning. Men jag vill verkligen inte att det ska vara som det låter ovan i den här tråden att det är problem med lipsync och annat. Finns det fler som har haft dessa problem med en mac mini?

Jag vill ha allt mitt material på en nas. Finns det någon som kan rekommendera en nas som fungerar bra med både mac och pc?

Tjena ch välkommen till forumet!

Som vanligt med forum så är det så att 95% av alla trådar startas på grund av problem. Det är inte supervanligt att man startar trådar om man allt går bra :slight_smile:

Det finns vissa strul som dyker upp beroende på vilken maskin man har, vilken receiver och vilken TV. Utvecklarna kommer fixa problemen med tiden.

Jag har inga lip-synch-problem, men jag har det om jag kör min kassa TV i 1080P till exempel. Men om jag hade haft en receiver som man kan sätta en delay på individuella portar, då hade inte det varit ett problem (t.ex.). Har man rätt/bra utrustning så går det bra, sitter man på “budget-grejer” så kan det strula.

Jag kör en Synology 409+ som NAS med 4 2 TB diskar. Helt galet trevlig. funkar bra i Win-miljö, Mac-miljö och Linux.