Ik gebruik PLEX nu een aantal maanden op mijn mac mini en ben er super tevreden over! Dit is precies hoe ik me een media center had voorgesteld, alleen zit ik nog met een paar vraagjes/probleempjes:
Als ik via de PLEX iOS app een film kijk op de iPad gaat de mac mini na een tijdje vanzelf in slaapstand, waardoor ik de verbinding met de server verlies en zodoende blijft de app reconnecten maar kan geen verbinding meer maken.
Ik zou de mac mini graag met iOS app uit slaapstand willen halen, maar ik kan nergens vinden of dit überhaupt mogelijk is.
Mijn mac mini is via wifi aangesloten op internet, nu zou ik hem graag via WOL (wake on lan, maar dan via wifi) uit slaapstand willen halen zodat ik met een VNC client en de iOS app mijn mac mini op afstand kan bedienen. Dit moet volgens mij mogelijk zijn in de laatste snow leopard versie, maar de informatie die ik hierover kan vinden is erg beperkt daar de meeste info WOL betreft en niet over “wake on wifi” gaat.
Is er iemand die me hiermee op weg kan helpen, dit zou mijn mac mini/PLEX combo perfect maken!
hierin staat dat je met een aantal zaken rekening moet houden als je wake on wireless LAN wilt gebruiken:
je hebt een airport extreme of time capsule nodig en deze moeten het newtwerk hosten (dit betekent dus dat je AE of TC niet in bridged mode moeten zijn ingesteld).
verder moet je mini uiteraard WOW ondersteunen. dit kun je controleren door naar about this mac --> more info --> airport en controleer daar of er supported staat achter wake on wireless.
als dit allemaal het geval is, moet je in system prefs --> energy saver --> wake for network access aanzetten en daarmee zou je je mini uit sluimerstand moeten kunnen halen.
Bedankt voor je gedetailleerde uitleg! Ik heb echter geen airport extreme of time capsule maar via het apple artikel dat je me hebt gegeven ben ik op onderstaande link terecht gekomen.
"*I have an iMac fall 2007 and it works as well, and no need of time capsule or airport extreme from apple, I actually set it up using Linksys router, but you will need to define your network with a subnet as 255.255.255.128, instead of the default one for of 255.255.255.0. You can check the following link: http://n01getsout.com/blog/2006/11/16/wake-on-lan-on-linux-with-a-linksys-wrt54g/
Actually I couldn't used IP xxx.xxx.xxx.127, because my iMac didn't work with it, so instead I assigned IP 192.168.1.125 and it its working perfectly, and that was the IP I set up in the router to forward the port 9 in order for this to work, there are other empty ports you can you to set this up, it will work regardless of the port number you use to do the forwarding. Hope this works*"
Het zou dus ook zonder airport extreme of time capsule moeten kunnen, ik denk dat ik hier eens wat mee ga spelen en hoop dat ik het op deze manier aan de praat kan krijgen.
Weet jij misschien ook waarom PLEX / mac mini in slaapstand gaat als ik op de iPad een film kijk via de PLEX iOS app?