Remote Acces niet beschikbaar vanaf buitenaf / films afspelen op iphone hoe?

Hallo mensen, ik was eventjes uit running maar heb mijn pms probleem weer opgepakt.

Status : probleem nog niet opgelost.

Heeft iemand de pms constellation client-app werkend op een iphone met de laatste ios versie?
Volgens mij zit in deze app het probleem!!

Windows 10, plex ios client constellation app op iphone5 (ios 9.3.4), Router DrayTek Vigor 2132FVn.

Plex Media Server geeft onder instellingen bij Remote Acces aan dat de server beschikbaar is vanaf buitenaf.

Van buitenaf (niet lokaal) maakt de plex constallation app op mijn iphone5 verbinding met de plex server op mijn pc en ziet inderdaad alle gedeelde mappen (libary) muziek, foto’s en homevideo’s.
Foto thumbnails, muziektitels en videotitels worden op de iphone5 weergegeven.
Echter als een fototitel, muziektitel of videotitel wordt geselecteerd en de afspeelbutton wordt ge-activeerd wordt niets weergegeven cq niets afgespeeld.
Als ik op de play-button click van een videotitel dan verschijnt in het centrum van het beginbeeld een vaag draaiend stroboscoopschijfje wat suggereerd dat er iets aan het laden is.
Echter dit duurt eeuwig en er wordt niets afgespeeld.
Bij het clicken op de downlaod button bij de videotitel krijg ik een bevestiging dat het downloaden ingang is gezet maar er gebeurt verder niets meer.

De Plex Media Server app is in windows toegestaan via de firewall te communiceren en er is ook geen andere firewall actief.
In de router is poort 32400 forwarded en UPnP is enabled (ik weet niet of dit moet?).

Of moet ik eerst een pas kopen om dit streamen vanaf buiten lokaal werkend te krijgen?
Een mogelijke hint of oplossing zodat ik de foto’s, de homevideo’s en de muziek op de iphone5 kan bekijken cq kan afspelen?

je hebt nu maar 1 router er tussen of nog altijd 2 routers achter elkaar ?

TP-link router is er tussenuit gehaald. Alleen nog maar het DrayTek vigor 2132F modem/router met wifi.

Hallo @rbbdark,
Ref. je post 122 van july 26 nog de volgende vragen:
Nu ik geen 2 routers meer achter elkaar heb hangen maar slechts een,
moet ik dan in die router de dhcp weer op enable/aan zetten (deelt uit van 192.168.1.10 tot 192.168.1.200)?
UpnP in de router staat aan. Is dit oké?
Tevens heb ik net als bij jouw in de router de plex poort 32400 zowel tcp en udp opengesteld (forwarded).

In windows heb ik voor de pc een vast ip adres 192.168.1.11 ingesteld met daarbij subnetmasker 255.255.255.0 en standardgateway 192.168.1.1 (de router).
Verder heb ik hier als voorkeur dns serveradres 192.1681.1 ingesteld en geen
alternatief voorkeur dns serveradres. Jij gebruikt hier de voorkeuradressen 8.8.8.8
en 8.8.4.4 moet ik dat ook doen?

Many many thanks sofar voor je support
Groeten
Peter

Peter,

In je hoofd router moet altijd DHCP aan staan anders krijgen andere clients geen ip’s toegewezen mits je volgens mij heb inderdaad vast zet. Je dns naar je router moet normaal goed zijn in mijn geval paar maand geleden verhielp ik veel problemen door mijn eerste en tweede dns te veranderen van router ip en ISP dns naar : 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Ik heb dus mijn router DNS er tussen weg gehaald tevens heb ik inderdaad de port voor plex geforward en upnp enabled

Hallo dbbdark, thanks voor je snelle antwoord. Na jouw support en info was ik er van overtuigd dat ik in mijn pc en router alles goed heb ingesteld dus ging ik verder op zoek op het web. Bij puur toeval kwam ik er achter dat Constellation plex app in de app store voor iPhone helemaal niet de goede client app is voor pms. Er is ook een andere app in de app store namelijk met de naam Plex alleen deze vind je niet zo snel met de zoekfunctie. Deze app werkt prima van buiten mijn netwerk is mijn eerste indruk en ziet er gelikt uit. De Constellation plex app was dus het probleem voor het niet openen afspelen en niet streamen. Bottomline: app Plex versie 4.2 was de oplossing voor mijn iphone5. Ga nu verder hiermee testen en dan mogelijk iPad , chromecast als client en later als ik meer van raspberry weet deze als pms inrichten. Groeten en hartelijk dank zover, Peter Vestjens

mooi dat het nu werkt :slight_smile:

Weet iemand hoe ik het met ziggo met een Technicolour modem goed krijg op een desktop, want ik krijg ook de melding:Niet beschikbaar vanaf buitenaf.
Je server is ingelogd op Plex maar is onbereikbaar van buiten je netwerk

@bjorn198030
Je moet inloggen op je Technicolour modem.
Hier moet je het IP adres van je PMS forwarden naar poort 32400.
Het is handing om in PMS -> Settings -> Remote Acces -> het vinkje bij “handmatig een poort toewijzen aan” aanzetten en hier poort 32400 instellen (staat er standaard).

Hier staat hoe je het moet forwarden op jou modem.
https://community.ziggo.nl/internet-wifi-gebruiken-102/serieuze-hulp-portforwarding-op-technicolor-tc-7210z-modem-11921

Goodluck!