Undertext inbakad i MKV-filer

Tack för att du kollar! Skulle vara toppen om det gick att åtgärda, vad det nu är som är problemet. Behövs loggar etc. så bistår jag gärna.

Gaaah, hade visst redan svarat… double-post, sorry :-/.

Några news?

Tyvärr inte än. Det är en hyfsat stor förändring på gång hur allt hanteras, och jag kan tyvärr inte prata om det. Låt mig formulera mig så här: Jag tror att det kommer att lösas med den förändringen, men det kommer förmodligen ta några veckor till innan det släpps. Och i och med det kommer det ta några veckor innan vi vet säkert. Men uppdatera programvaran varje gång det släpps en ny :)

Hej.

Jag hakar på tråden lite här med.

Har oxå en del problem med texten i filmerna som är inbakade MKV filerna.

I stort sett alla filmer spelar upp texten, men när jag rippar själv och spelar upp filmen i PLEX så kan jag välja "svenska" men det spelar inte upp någon text. Provar sedan samma fil i VLC och där funkar det alldeles utmärkt.

Sedan gjorde jag så att jag skaffade en extern .srt fil att lägga i samma katalog och spela upp filmen igen. Denna gången kommer det text...f*n vad bra tänkte jag. Men dock osynkad. Inga problem, det fixar PLEX. :)

Men nu till ett nytt problem...När jag hoppar fram i filmen så gör inte texten det. Då vet jag inte längre var texten är i förhållande till filmen. Den är bra långt ifrån synkad, vi pratar minuter.

Riktigt irriterande.

Jag kör allt på samma dator, både Media Server och Media Center. Men lik förbaskat så går det inte. Inte den inbakade texten eller .srt filen.

Jag kör på PC Windows 7 Enterprise.

Tacksam för svar och vill gärna hitta en lösning på problemet.

Annars är PLEX lätt bäst.

Hej.

Jag hakar på tråden lite här med.

Har oxå en del problem med texten i filmerna som är inbakade MKV filerna.
I stort sett alla filmer spelar upp texten, men när jag rippar själv och spelar upp filmen i PLEX så kan jag välja "svenska" men det spelar inte upp någon text. Provar sedan samma fil i VLC och där funkar det alldeles utmärkt.

Sedan gjorde jag så att jag skaffade en extern .srt fil att lägga i samma katalog och spela upp filmen igen. Denna gången kommer det text...f*n vad bra tänkte jag. Men dock osynkad. Inga problem, det fixar PLEX. :)
Men nu till ett nytt problem...När jag hoppar fram i filmen så gör inte texten det. Då vet jag inte längre var texten är i förhållande till filmen. Den är bra långt ifrån synkad, vi pratar minuter.

Riktigt irriterande.

Jag kör allt på samma dator, både Media Server och Media Center. Men lik förbaskat så går det inte. Inte den inbakade texten eller .srt filen.

Jag kör på PC Windows 7 Enterprise.

Tacksam för svar och vill gärna hitta en lösning på problemet.

Annars är PLEX lätt bäst.

Det är tyvärr lite extra struligt med undertexterna om man kör Windows för tillfället. Förbättringar har gjorts i den senaste versionen av PMS, men det är fortfarande någon bugg kvar att lösa innan det är bra igen.

ingen som kommer att fixa plex så det går med mkv filer? med text .konstigt att dom lägger ner sådan tid på allt annat i plex men inte detta med text och mkv filer.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.