Dela server, funkar subs?

Hej!

Har tänkt att dela ut mitt bibliotek till brorsan och har två frågor;

1. Kommer han kunna spela upp filerna tillsammans med undertexter? Det handlar om mp4 eller mkv med en srt.

2. Behöver han en dator med media server, eller räcker det med en klient till iPhone/ipad?

Mvh

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Hej!

Har tänkt att dela ut mitt bibliotek till brorsan och har två frågor;

1. Kommer han kunna spela upp filerna tillsammans med undertexter? Det handlar om mp4 eller mkv med en srt.

2. Behöver han en dator med media server, eller räcker det med en klient till iPhone/ipad?

Mvh

Skickas från min iPhone via Tapatalk

1. Subs fungerar (de bränns in av din server ifall din bror inte kör Direct Play, så isåfall måste din server ha lite muskler).

2. Han behöver ingen PMS. Vilken modern Plexklient som helst räcker.

1. Subs fungerar (de bränns in av din server ifall din bror inte kör Direct Play, så isåfall måste din server ha lite muskler).
2. Han behöver ingen PMS. Vilken modern Plexklient som helst räcker.

Funkade perfekt, tack för hjälpen!

Kan man ställa in kvaliteten någonstans? Det var inte direkt HD hos honom nämligen.

Funkade perfekt, tack för hjälpen!

Kan man ställa in kvaliteten någonstans? Det var inte direkt HD hos honom nämligen.

Varje klient har en kvalitets-inställning. Vilken klient använder han?

Varje klient har en kvalitets-inställning. Vilken klient använder han?

Han använder senaste ipadklienten. Jag har inte den klienten själv...

Han använder senaste ipadklienten. Jag har inte den klienten själv...

Inställningar/Video

Där har han tre val under Strömningskvalitet.

Lokalt Wi-Fi, Externt Wi-Fi och Mobilnät. Den sistnämnda heter bara "mobil-" just nu, men har skickat in en översättningsförändring på den. :)

Lokalt Wi-Fi: Här ställer du in hur hög bitrate du ska ha då du sitter på samma nätverk som den PMS du spelar ifrån.

Externt Wi-Fi: Här ställer du in hur hög bitrate du ska ha då du spelar från en delad server som inte sitter på samma nätverk.

Mobilnät:  Här ställer du in hur hög bitrate du ska ha då du använder ett mobilt nätverk (ej Wi-Fi alltså).

Inställningar/Video
Där har han tre val under Strömningskvalitet.
Lokalt Wi-Fi, Externt Wi-Fi och Mobilnät. Den sistnämnda heter bara "mobil-" just nu, men har skickat in en översättningsförändring på den. :)

Lokalt Wi-Fi: Här ställer du in hur hög bitrate du ska ha då du sitter på samma nätverk som den PMS du spelar ifrån.
Externt Wi-Fi: Här ställer du in hur hög bitrate du ska ha då du spelar från en delad server som inte sitter på samma nätverk.
Mobilnät: Här ställer du in hur hög bitrate du ska ha då du använder ett mobilt nätverk (ej Wi-Fi alltså).

Perfekt! Tack så jättemycket för hjälpen! Ska vidarebefordra detta till honom!

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.