Blev positivt överraskad idag när jag läste igenom mina RSS-flöden. Headweb verkar vara på gång med ett plugin för Plex vilket gör det möjligt för oss svenskar att hyra film direkt i Plex. Någon som har någon info eller vet något om en tidsplan? Fann inget om detta plugin här på forumet.
Se Macfeber för en liten demonstration.
Jag har testat pluginet och det funkar OK, men jag hade lite problem med strömmandet, fast jag har ju problem med strömmandet från SVT Play också, så det kan ju vara nåt fel hos mig snarare än i pluginet.
Bildkvaliteten är inte den bästa, motsvarar väl SVT Plays bättre strömmar ungefär, men eftersom det är relativt dyrt att hyra film på Headweb, (i mina ögon - 29-39 spänn) så tycker iallafall jag inte att det är särskilt intressant att betala för att få film under begränsad tid och med halvtaskig kvalitet.
Dock - mycket uppskattat initiativ av Headweb att ta fram ett Plex-plugin, och om priserna går ner eller de tar fram nån form av fast pris-abbonnemang (se Spotify) så kan det vara intressant ändå.
Om ni vill testa föreslår jag att ni kontaktar @headweb på Twitter med ett direktmeddelande - det var så jag fick betatesta.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.