Jag har lagt filen i ~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/
Hur öppnar jag pluginet? Finns ej under Video-plugin.
Om det är filen kanal5play.plexapp du laddade ner så ska den inte placeras i ~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/ med den räcker det att dubbelklicka.
Hej,
Jag kan fixa grafiken. Har inte gjort detta till plexappar, men det ska nog inte vara några problem. Hoppas kunna göra det i veckan.
Mvh
Markus
Tack!
Såg inte att den var klickvänlig då jag la över den via FTP till min Mac Mini.
Testade den nya versionen av pluginen men får “Error” när jag försöker se ett avsnitt. Testat mängder av olika serier med samma resultat. Tog bort den pluginen å la tillbaka den gamla versionen men den kan inte ens gå in under Program. Funkade sist jag körde den vilket var för någon vecka sedan så jag vet inte om det har att göra med den nya som blev installerad eller om den gamla också slutat fungera. Tack för allt arbete med pluginen!
Hej! Tack för ett bra plugin! Tyvärr så har mitt också slutat fungera strax efter att uppdateringen släpptes… Bifogar log-fil om det är till någon hjälp.
Kanal5 har gjort ändringar på sin sida vilket gjorde att jag inte kunde ladda informationen til plugin:et.
Bifogar en ny version där det går och som har ny grafik från Markus.
Bra jobbat grabbar! Funkar finfint så här långt.
Se om ni kan lägga in lite fler kategorier som i SVTPlay och TV4Play.
Ett litet tips är att ändra den engelska dialogen till svenska som kommer upp då det inte finns något under resp. program (check clips…).
Ok, ska se vad som finns att använda på hemsidan.
Har förberett men inte implementerat språkstödet ännu, appen är inte klar så den biten kommer iallafall finnas i första versionen på plex online.
Tack för snabbt fix!!! Nu fungerar det igen och allt är frid och fröjd i TV-soffan.
Hej har missat denna tråden helt. Kul att se att ni har kommit så pass långt med pluginen. Hur gick det när ni försökte kontakta kanal 5 fick ni något svar. Nu när jag försökte använda erat plugin (senaste versionen länkad i denna tråden) så fick jag ljud men dessvärre ingen bild. Kan vara lite tragit om kanal 5 håller på att gör ändringar hela tiden som sabbar pluginet vore gosigt att ha dem med på tåget så att man kanske kan få ihop en stabil lösning som inte kräver fixar hela tiden. Har varit med och gjort svenska south park pluginet innan det blev ett universal plugin är inte världsmästare på detta på något sätt men jag skulle gärna se att vi fick kanal 5 som ett färdigt och stabilt plugin så om ni behöver någon att utbyta tankar och idéer med så ställer jag mer än gärna upp. Hoppas inte att inaktiviteten i denna tråden den senaste tiden betyder att ni har tappat sugen. Jag ville mest hur som helst ge en klapp på axeln för erat bra jobb hittils!
Verkar som min senaste post försvann. Jag har iallafall lagt upp koden här: https://github.com/tester22/Kanal-5-Play-Plex-plugin
Det som är kvar att göra är javascript hooks för att identifiera ifall videon spelas/reklam, vilken position videon har och att kunna spola.
Bild utan ljud låter som det här problemet: http://forums.plexapp.com/index.php/topic/20458-problem-med-svt-play-och-tv4-play-efter-uppgradering-till-os-x-1065/page__p__125287__hl__flash__fromsearch__1#entry125287
Hej! Jag har kontaktat kanal5 men inte fått nåt svar. Tyvärr verkar de inte särskillt intresserade av att samarbeta.
Samma sak hände med min post...
Ja visst låter det som det men kan tyvärr måste det vara något annat då alla andra plugins fungerar och jag redan har revertat till en kompatibel flash version.
Ska spana in din git iallafall då. tackelitack
Om du skickar din logfil com.plexapp.plugin.kanal5play.log så kan jag se om jag kan återskapa felet. Har inte sett att någon annan haft liknande fel.
Helt underbart att Kanal5 nu också finns som plug-in. Hela Sveriges Play-utbud finns nu tillgängligt i Plex! Tack alla som utvecklat plug-in:sen!!
Såg precis att den inte funkar som den skall. Videon är förskjuten, men det är kanske redan känt.
Såg precis det, beror på en omdesign på deras hemsida. Ska försöka ha en fix klar ikväll.
Lägg den bifogade filen i mappen: ~/Library/Application Support/Plex Media Server/Site Configurations/ så funkar videon som den ska.
Kommer rätta den lite mer och skicka upp den till plex online senare.
Nu finns siteconfig filen i Plex online så välj uppdatera om det fortfarande inte fungerar.