Hi there.
Since the’s some great addons for like svtplay viasatplay etc
It would be great to get kanal5play into plex aswell…
Thanks for a great application guys.
Jag flyttade denna hit till svenska subforumet för att få större chans att hitta svenska utvecklare.
Rent layoutmässigt påminner Kanal 5 Play väldigt mycket om Viasat Play. Kan det vara så enkelt att det bara är att byta lite URL:er i källkoden så har man en Kanal5 Play app?
Har försökt hitta källkoden till Viasat Play men inte lyckats. Finns den nånstans? Jag är ingen kodare precis, men rör det sig bara om lite nya URL:er till XML:er och videoströmmar borde jag kunna ordna det.
Det var väl du som skrev Viasat Play Atrus?
Källkoden finns på din dator Gå till din användares ~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-Ins
Där hittar du alla de plugins du installerat. Högerklicka på den bundle du vill kolla in koden för och välj “Show Package Contents”. Lycka till.
Nej, jag skrev inte Viasat Play. SVT Play och TV4 Play är de två jag arbetat med tillsammans med några andra. Men jag har inte kodat mycket, mest allt annat förutom koden faktiskt
Tror det var Jappen som skrev Viasat Play.
Tyvärr så är kanal5 betydligt mer avancerad än Viasat. Viasat är “snäll” nog att ha hela sin katalogstruktur, inklusive vart videon ligger i ett xml-flöde. Videon är även i ett format så man kan använda Plex egna spelare. Ingen av dessa punkter har jag sett hos femman.
I teorin så är det så här man måste göra:
-Gå in på http://www.kanal5play.se/a-o och plocka ut alla program ur källkoden. Som exempel väljer vi Outsiders här…
-Ur källkoden ovan får man en ny länk till http://www.kanal5play.se/program/outsiders, precis som ovan så plockar man ut alla avsnitt och en ny länk till avsnittet.
-Sedan måste förmodligen flashspelaren där användas genom att skapa en site config. Finns en guide här: http://wiki.plexapp.com/index.php/Creating_Plugins_Site_Config
Det är ingen enkel match som nybörjare skulle jag påstå. Men det finns många andra plugins som är uppbyggda så här så det går att använda någon av dem som mall.
Alternativet är ju då att snällt fråga kanal5 om de är intresserad att hjälpa till (som tv4 var). Får man en xml-ström så kapar man nog minst 75% arbete gissar jag på.
Hur ser läget ut?
Är det nånting på gång? Har man tagit kontakt med Kanal 5?
Verkar åtminstone som man får Kanal 9 gratis om det går att få någon lösning då Kanal5play-siten innehåller även Kanal9 program.
bump
Jag kan gärna dra i det lite, men det är ju lättare om någon annan har varit i kontakt med 5an tidigare, så vi har namn och liknande
Till min vetskap har ingen pratat med Kanal5 överhuvudtaget.
Ok! Kanske jag skulle dra lite då. Jag är inte så tekniskt insatt i Plex än dock, finns det möjlighet att spela strömmarna från Kanal5 om det nu går att få tag på dom?
Det vore grymt!
Ja. Kolla Jappens inlägg, det hjälper bäst för att komma igång.
Ah, nu hänger jag med, det kan man ju pilla lite med och se om det går att få ordning på :)
Jag har hur som helst även mailat Kanal 5, får vi se om man får något svar.
Inte fått någon svar än pga att min mailserver har legat nere under gårdagen. Däremot så har Kanal 5 släppt en play app till iPhone, så det borde finns gott hopp om att det finns andra sätt att få tag på datan.
Kanal 5 släppte dock sin App för iOS igår
Jag har mailat Kanal 5 ang. en app till Plex, där jag också framförde att alla andra kanaler finns med och att TV4 t.o.m. hjälpte till utvecklarna (har jag för mig jag läste här på forumet i alla fall) men de verkade inte intresserade och jag fick inget svar. Kanske borde man göra ett nytt försök. Hade vart underbart om någon kompetent tog tag i det här, själv kan jag inget.
Hej!
Jag har börjat bygga lite på en version som finns bifogad.
Skulle gärna vilja ha hjälp med bilder om någon är bra på photoshop.
Just nu laddar den inte ner hela programlistan så det går bara att se de program som är definerade i min fil:
Arga Snickaren
The Bill
Ladda ner här: https://www.dropbox.com/s/1p7a9fsmzp5fok5/Kanal5Play.bundle.zip
och lägg filen i: ~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/
Kolla gärna om det fungerar för er och skicka feedback.
Fungerar strålande med Flash 10.0. Stort tack för den.
Den verkar vara uppdaterad också. Jag får i alla fall en komplett programlista och kan se samtliga program.
Snyggt! Har knappt hunnit testa den, men den verkar funka rätt okej! :)
Jag har uppdaterat den lite till, saknar fortfarande grafik så om någon vill hjälpa mig så vore det bra.
Ny version är bifogad här.