Två servrar på samma dator.

Vi har nu tåv ungar i familjen som börjat jolla runt med filmerna i plex. och jag har en egen mapp för bara barnfilmer.

men dom har nu börjat blivit så kunniga så att dom då och då kommer in på alla dom andra filmerna och kollar på lite olämpliga saker. (min dotter hittade en american pie film och visade för sin mormor när en tjej visade vad hon hade)

undrade om det gick att ha två stycken servrar på min macmini. en för barnen och en för oss andra. eller finns det andra vägar att gå för att bara få dom inlåst till själva barn mappen?

I tidigare versioner kunde man ha flera användare i PLEX men den finessen tog de sorgligt nog bort.

Möjligen att det kan gå om du anger olika portar för de olika servarna. Annars är det nog att lägga in servern på en annan dator... den som barnen tittar på, om det inte är samma Macmini kopplad till TVn :-(

Vi har nu tåv ungar i familjen som börjat jolla runt med filmerna i plex. och jag har en egen mapp för bara barnfilmer.
men dom har nu börjat blivit så kunniga så att dom då och då kommer in på alla dom andra filmerna och kollar på lite olämpliga saker. (min dotter hittade en american pie film och visade för sin mormor när en tjej visade vad hon hade)

undrade om det gick att ha två stycken servrar på min macmini. en för barnen och en för oss andra. eller finns det andra vägar att gå för att bara få dom inlåst till själva barn mappen?

Det finns planer för att lösa detta problem i framtiden, men tills vidare så måste du nog använda två olika användare på samma dator, eller följa Kenjons råd.
Om du väljer att köra två olika konton på samma dator så måste du komma ihåg att stänga av PMS innan du byter användare på datorn. Bara en PMS per dator kan vara igång samtidigt.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.