Är med på det men jag får f-n inte till det. Kan inte redigera.
Då är det klart.
Är med på det men jag får f-n inte till det. Kan inte redigera.
Då är det klart.
Viktigt är att du har Plex Media Servern igång sedan kör du följande kommandon:
cd /Users/sven-ake/PlexConnect sudo ./PlexConnect.py
Sedan startar du upp ATV:n och klickar på Trailers och håller tummarna.
cd /Users/sven-ake/PlexConnect sudo ./PlexConnect.pySedan startar du upp ATV:n och klickar på Trailers och håller tummarna.
cd /Users/sven-ake/PlexConnect sudo ./PlexConnect.pySedan startar du upp ATV:n och klickar på Trailers och håller tummarna.
ATV fungerar direkt. Allt material hittar den omgående. Dock så kommer det upp vid uppspelning att den kräver HDCP och att det skulle vara problem med kabeln. Den började att spela en film i 10 sekunder för att sedan stäng ner med ett felmeddelande om HDCP. Kabeln är ny så jag vet inte vad det skulle vara i så fall.
ATV fungerar direkt. Allt material hittar den omgående. Dock så kommer det upp vid uppspelning att den kräver HDCP och att det skulle vara problem med kabeln. Den började att spela en film i 10 sekunder för att sedan stäng ner med ett felmeddelande om HDCP. Kabeln är ny så jag vet inte vad det skulle vara i så fall.
Fint!
Gällande HDCP så har jag ingen aning, har aldrig haft det problemet.
Det kanske är TVn som ger det felmeddelandet?
Stor tack för hjälpen!
Det fungerar och HDCP problemet verkar vara kopplat till vilket filformat man har på filmen. MP4 är inga problem medan XvID inte fungerar. Kan inte riktigt förstå varför då Apple TV inte spelar den utan PMS som går via Mac minin.