channels die niet werken

Hi Allen

Er zijn bepaalde kanalen die niet werken,is bijvoorbeeld ABC,NBC,THE CW wat is daar de oorzaak van

de melding is ,not suported en zorg dat je de laatste versie hebt,maar alles is de laatste versie

want als ik wil updaten wordt er gezegt dit is de laatste versie

deze bij deze mijn vraag of er een mogelijkheid is dat het weer gaat werken

Bvd

Gr Rob

Hi Allen

Er zijn bepaalde kanalen die niet werken,is bijvoorbeeld ABC,NBC,THE CW wat is daar de oorzaak van

de melding is ,not suported en zorg dat je de laatste versie hebt,maar alles is de laatste versie

Hallo Rob,

Je zou deze kanalen standaard helemaal niet eens moeten kunnen zien in de Channel Directory (met uitzondering van onder het kopje "Foreign (Region-Restricted) Plug-ins", maar dat geeft al aan dat je niks met die kanalen zou kunnen). Deze kanalen zijn namelijk niet bedoeld voor buiten de VS en werken ook niet buiten de VS. De content van deze kanalen is "geoblocked" en werkt dus alleen als je een Amerikaans ip adres hebt. Dezelfde video's zullen eveneens niet werken op de websites van ABC, NBC, The CW, etc.

bij deze mijn vraag of er een mogelijkheid is dat het weer gaat werken

Deze kanalen hebben nooit gewerkt buiten de VS (tenzij je met iets als een VPN aan de gang gaat).

Oke

Maar ik heb ook het probleem met SBS6 die doet het namelijk ook niet

wat kan daar het probleem van zijn dan,en die buitenlandse kanalen werken wel op de pc via plex

ik hoor het graag

Hallo Rob,

Je zou deze kanalen standaard helemaal niet eens moeten kunnen zien in de Channel directory (met uitzondering van onder het kopje "Foreign (Region-Restricted) Plug-ins", maar dat geeft al aan dat je niks met die kanalen zou kunnen). Deze kanalen zijn namelijk niet bedoeld voor buiten de VS en werken ook niet buiten de VS. De content van deze kanalen is "geoblocked" en werkt dus alleen als je een Amerikaans ip adres hebt. Dezelfde video's zullen eveneens niet werken op de websites van ABC, NBC, The CW, etc.

Deze kanalen hebben nooit gewerkt buiten de VS (tenzij je met iets als een VPN aan de gang gaat).

Maar ik heb ook het probleem met SBS6 die doet het namelijk ook niet

Dat kan, geen enkel kanaal is officieel en de meeste maken gebruik van de data die op de website(s) van een derde partij (SBS bijvoorbeeld) wordt aangeboden. Als deze partij besluit zijn/haar website te wijzigen, dan is de kans groot dat een bestaand kanaal het daarna niet meer of niet meer goed doet. Dit zal naar alle waarschijnlijkheid ook het geval zijn met SBS Gemist...

en die buitenlandse kanalen werken wel op de pc via plex

Huh? Waar werken ze niet op dan? En over welke kanalen hebben we het nou eigenlijk? Ik kan je verzekeren dat de kanalen die gemaakt zijn voor NBC, The CW en andere Amerikaanse tv zenders echt niet binnen Nederland werken "out of the box". Zelfs als je een VPN op hebt gezet en een Amerikaans ip adres hebt, wil dat nog niet garanderen dat het werkt, omdat:

• de IP ranges van (bekende) VPN aanbieders bekend zijn en content providers deze ranges blokkeren;
  • alle kanalen onofficieel zijn en door de kleinste wijziging in de bronwebsite al kapot kunnen gaan;
  • sommige kanalen (o.a. NBC, Hulu) Flash vereisen en dus niet werken op een Linux of NAS PMS;
  • sommige content providers alleen bepaalde vormen van streaming aanbieden die niet gebruikt kunnen worden op elke Plex client (een voorbeeld hiervan is ABC, dit kanaal werkt alleen op iOS, Android (maar alleen nieuwe "Kepler" versie) en Roku.

Heeft iemand nog enig zicht op een update van deze plug-ins? Zowel uitzending gemist en SBS gemist verdienen een update.

Of is hier geheel geen behoefte meer aan gezien de nieuwe smart TV boxen.

Wie weet of de Uitzending Gemist Channel nog zou moeten werken? Mijn lijst blijft gewoon leeg! :mellow: :(

Ned 1, 2 en 3 doen het bij mij ook niet meer in de 24 app..

Iemand enig idee wie dit ontwikkelt?

Hier ook.. jammer!

Ditto - ik kan geen enkele kanal van Nederland 24 kijken meer.

@Sander, Zou je hier eens naar willen kijken? Of heeft de NPO iets veranderd waar ook jij niks aan kunt doen?

@iedereen: Zijn er alternatieven voor bijvoorbeeld Holland NPODoc? Met een programma als Airflick lukt het ook niet..

Dankje voor de Fix!