De server is niet krachtig genoeg om video's te converteren ... op een mycloudex2ultra van Western Digital

Sinds gisteren (er was/is ook een nieuwe update) kan ik mijn plex (app/desktop/…) niet meer gebruiken.
Ik krijg voortdurend de fout “De server is niet krachtig genoeg om video’s te converteren”.

Ik gebruik plex op een mycloudex2ultra van Western Digital.

Grtz
Cla

Gezien de lage systeem specificaties en volgens de NAS Compatibility List kan dit apparaat helaas geen video transcoden:

Als opslag zou het prima moeten werken en als je je Plex apps instelt op afspelen op originele kwaliteit zal het naar alle waarschijnlijkheid wel werken.

Thx voor reply …

Wat ik dan wel raar vind is dat hij probleemloos videos afspeelt op de Plex app (android) en Samsung Smart Tv app.
Tot vóór de laatste update werkte (en converteerde) hij wel probleemloos.

Enig idee wat er gebeurt is sinds begin december?

Grtz
Cla

Ik denk dat deze apps de video’s op originele kwaliteit afspelen en misschien alleen de audio getranscode wordt indien nodig.

De desktop app (en dan bedoel ik niet de oudere Plex Media Player, maar Plex for Windows/Plex for Mac) is een op webtechnologie gebaseerde app. Deze kan bij mijn weten niet alles direct streamen/direct playen. Het zou ook nog kunnen dat je in deze app de videokwaliteit niet op maximaal/origineel hebt staan?

Zou dit dan ook de reden kunnen zijn dat hij niets cast in de Android app?
(Gewoon afspelen op de smartphone doet hij wel … Maar van zodra ik cast loopt het fout :frowning: )

Er is een wieltje onderaan die draait en blijft draaien … Maar niks streamt naar het gecaste apparaat??

Heel graag hulp hierbij aub!

Grtz
Cla

Ik heb hetzelfde issue. Sinds de laatste update werkt het afspelen niet goed. Als je in de transcode config transcode uitzet (hoe het daarvoor wel werkte) krijg ik de melding ‘not supported filetype’. Als in de server transcode optie aanzet dan kan ik wel alle filetypes gebruiken maar dan probeert de wd ultra te transcoden en blijft de plex app op bufferen staan.

Zowel utp als wifi geprobeerd dus aan de connectie ligt het niet.

Er is wel een plex server update beschikbaar maar die is nog niet automatisch beschikbaar. Ga nu handmatig de update instellen en kijken of het helpt.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.