In het Engelstalige deel van het forum heb ik, in dit topic het volgende gepost:
Zijn er misschien Nederlandstalige Plex gebruikers die hetzelfde probleem hebben (gehad) en hier een oplossing voor weten. Ik kan niets meer bedenken wat het zou kunnen zijn.
Staat “Always Running” (onder Preferences → System → Input Devices) aan of uit? Als deze aan staat houdt Plex ook controle over de remote als Plex niet actief is. Dit zou ervoor kunnen zorgen dat de remote in andere programma’s niet werkt.
Dat je het volume niet kunt aanpassen binnen Plex zou kunnen als audio van het bestand (vaak Dolby of DTS sporen) zonder tussenkomst naar je versterker wordt gezonden. Je ziet dan wel een speaker icoontje in Plex, maar het volume verandert niet. Hoe is je hardware setup precies?
Inderdaad stond ‘Always running’ aan, zoals je suggereerde. Deze heb ik uitgezet en nu werkt zowel de volumeregeling in Plex, als het bedienen van iTunes weer vlekkeloos met de Apple remote.
Ik zal de oplossing ook zo nog even in het Engelstalige forum posten. (Done! Inclusief thumbs up voor Sander…)
Bij nader testen ben ik toch nog tegen een ‘volumeregelingsprobleem’ aangelopen.
Ik kan van alle materiaal die op m’n harde schijven staat weer als vanouds het volume regelen. Ook iTunes werkt weer prima met de remote, zoals ik al eerder schreef. Het volume regelen in een stream (zoals Nederland24 of Uitzending Gemist) lukt echter nog niet.
Wat bedoelde je precies met die Dolby en/of DTS settings Sander? Ik heb mijn Mac Mini gewoon dmv een draadje (van mini-jack naar cinch) uit de koptelefoonuitgang verbonden met m’n Technics versterker. Dat zal het probleem toch niet zijn?