Hej,
är sugen på att uppdatera PLEX och undrar om någon har upplevt några problem med att göra det?
Min setup innehåller en macmini som server och huvudsakliga uppspelare + ATV2 med senaste versionen av PLEX (tror det är 0.67) + iOS klienter av alla de slag.
Har för mig att jag läste någonstans att ATV klienten inte fungerar med PLEX 0.9.2.3.
Hur är det med iOS klienterna? Fungerar de till nya plex, eller måste man invänta en uppdatering?
Play kanalerna på macminin?
Kommer jag behöva tagga om all min media efter uppdateringen?
något annat att tänka på?
Många frågor, man kan ju naturligtvis testa och se men då riskerar jag husfriden med tanke på att hela familjens media konsumtion sker via plex på alla möjliga sett.
Tacksam för tips och påpekanden.
/Pelle
Alla mina filmer/TV-serier har börjat få omslag och bilder vilket var något fel med innan uppdateringen.
Och framförallt så startar Plexen upp på min plattis och inte på datorn i icke-fullscreen som den hade en benägenhet att göra innan. Den liksom ändrade upplösning. Hoppas det är löst nu. Verkar så efter lite tester.
SVTPlay funkar finemang.
Kanal5play funkar sådär går definitivt inte att spola i. Då hoppar den över till datorskärmen. Märkligt.
TV4Play funkar finemang.
Viasat funkar inte alls.
marcus
Tack Marcus!
Hmm, jag har inte haft de problem som du beskriver med tidigare version, märkligt.
Synd me Viasat play, men det ordnar sig fram över.
Någon som kan säga nåt om ATV och/eller iOS?
/Pelle
Det är inga problem att köra varken mot ios på telefonen, android eller ATV2.
Jag kör alla dessa 3 mot 0.9.24 . Vill du ha SUBS stöd på atv:n måste du dock uppgradera din plexclient i den till senaste 0.70b3 . Den är lite buggig på ui fronten men funkar att se på film i. Du kan alltid nergradera den till 0.67 om du inte är nöjd med den.
Angående omscaning av bibloteket skall detta inte behövas dock kan du behöva göra en forced refresh för att den skall plocka dina subbar precis som Elan beskrev i sin blogpost.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.