Error while opening file

Får felmeddelande när jag kör SVT Play och Viasat Play
När jag försöker spela upp material från SVT Play och Viasat Play får jag felmeddelande:
Fel
Error while opening file.

Är jag ensam om detta problem, känns som det började ganska nyligen. Finns det någon lösning på det?

Hej och välkommen till forumet!

1. Ge mig ett exempel på ett specifikt avsnitt så ska jag kolla.
  2. Har du uppdaterat Flash-pluggen till 10.1 beta?

Hej, kan bekräfta att jag hade samma problem på allt i SVT Play. Efter att ha uppgraderat till Flash 10.1 Beta 2 fungerar det bättre.

Dock får jag bara ljud men ingen bild. Detta gäller allt i SVT play (har testat ett tiotal olika avsnitt).

Flash 10.1 beta fungerar ej. Ni måste nedgradera.

http://elan.plexapp.com/2009/11/17/beware-the-new-flash-10-1-beta/

Jag misstolkade att du skrev "Har du uppdaterat Flash-pluggen till 10.1 beta? " som att man skulle uppgradera. Men efter att spenderat några minuter till på forumet inser jag mitt misstag. :)

Värt att nämna i sammanhanget till andra med samma problem som jag är att uninstallern för Flash inte fungerade för mig första gången. Det kan vara en en bra idé att manuellt säkerställa att Flash är borta och göra en extra omstart innann man installerar igen.

Ah :slight_smile:

Fungerar allt för er nu?

Ja, nu funkar det klockrent! Tack för hjälpen :slight_smile:

Tack för en bra förklaring på även ett problem som dykt upp hos mig. Men jag är ändå lite frågande. Jag har inte flash alls på min mac (det är inte optimerat för mac och tar en massa energi och ger en sjuk värmeutveckling) men youtube-appen fungerar felfritt i Plex. Någon som vet varför det är så?

Tack på förhand.

YouTube-appen använder sig inte av Flash om jag inte minns fel. Den använder sig av direktlänkar till källan.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.