jag har en stora glädjen att dela med mig av att Viasat Play nu ligger under Unsupported plugins.
Som rubriken avslöjar så är detta alltså ett plugin för att streama från TV3s, TV6s, TV8s och Viasat Sports Play-kanaler. Jag är ganska ny på marknaden här (köpte min första mac i fredags), men har förstått att det funnits önskemål om att utöka möjligheten till streaming från de svenska kanalerna. Inte minst från min bror Snav, som hänger här på forumet, och backat upp mig med glada tillrop under utvecklingen.
Något man bör ha i åtanke så är detta en tidigt version, jag började på den igår, så det kan finnas features som saknas. Men alla programmen som ligger ute på siterna fungerar bra i alla fall. Det går att spola, pausa etc. Den saknar lite snabbhet och vissa texter är för långa, men det är ett senare problem!
Så, nu ska jag sluta babbla och hoppas att ni får någon nytta av detta plugin! Åsikter, tips och förbättringsmöjligheter tas gärna emot!
Filen finns på: [http://wiki.plexapp.com/index.php/Viasat_Play](http://wiki.plexapp.com/index.php/Viasat_Play)
Ja, jag kanske gömde inlägget lite på svenska avdelningen, vet inte hur stor del av svenskarna som hänger här. Kan slänga upp ett inlägg på den större plugin delen sen vid tillfälle.
En annan sak, jag har aldrig hävdat att jag är en designer och tänker inte börja i och med det här.
Så, är det någon som kan/vill dra ihop lite schyssta bilder så tas dessa emot med glädje. Nackdelen är att i princip allt är dynamiskt. Det enda jag vet när pluginet startar är att det finns fyra kanaler. Alla undermenyer där efter hämtas hem beroende på vad viasat hävdar att de har i lager. Så just nu finns det 6 bilder, varsin logga för kanalerna, en bakgrund och en logga för pluginet.
Det här är ju helt underbart! Kan slänga ihop några bilder åt dig =)
Du tror inte att det vore en idé att lägga in reklamfilmerna innan programmen? För att hålla sig god med viasat och undvika att dom försöker stänga av pluginnen med jämna mellanrum?
Lysande! Tack så mycket. Slänger in bilden ikväll efter jobbet.
Har faktiskt inte tänkt på reklamdelen, jag använder själv Firefox med AdBlocker Plus som plugin. Den filtrerar visst bort all reklam så har helt missat att den ens existerar. Till pluginet används även viasats xml-flöde för att leta reda på alla videos och där finns inte reklamströmmarna med. Ska göra ett försök att leta reda på reklamen, hittar jag den inte så får jag kontakta dem för hjälp.
Appen ligger för övrigt på kö för App Store nu så borde ramla in där ganska snart hoppas jag.
Kul att höra! Är fortfarande lite chockad över hur plötsligt denna plugin dök upp =)
Jag har en till liten request! Är det möjligt att se alla program från alla kanaler i en lista? Om man inte riktigt vet vad man vill se så vore det bra att kunna bläddra efter “Alla program” istället för kanaler.
Snav snubblade över xml-filerna till kanalerna och skickade dem till mig. När man väl förstod uppbyggnaden av dessa så gick det oväntat snabbt att knappa ihop koden för mig också.
Bjuder du på en ikon för alla kanaler så ska jag nog kunna klämma in en “Alla program”-kategori under helgen! =)
I teorin låter det inte allt för farligt att bygga en sån lista i alla fall.
Ah! Jag kan självklart göra en ikon för den med. Men vi kanske ska döpa den till "Alla kanaler" istället? Då ligger den snyggt i listan över de separata kanalerna.
Hej, jag är ny på detta område och undrar hur jag installerar en unsupported plugin, jag har letat som tusan och tycker det är lite konstigt att jag inte hittat info om det… Är det för lätt?
hej monophonic och välkommen till forumet! gå in i din hemmapp, välj bibliotek, gå sedan in i Application Support och hitta mappen Plex Media Server. Där inne hittar du en pluginmapp där du lägger .bundle filen! Lycka till =)