Fejl på Plex med nogle enheder

Hej Plex folk,
Jeg har et problem med Plex, som jeg ikke kan regne ud.
Flere af dem der har adgang til den, har problemer med deres TV, inklusiv mig selv.
På PC virker det altid.
På min mobil virker det altid, udover de sædvanligt hicups mobiler en gang imellem har.

Førhen var problemt altid i forbindelse med mit eget TV.
Det var direkte på TV’et.
Hvis vi chromecastede til TV’et med en mobil.
Hvis der blev startet Plex fra vores PS4 som er koblet på Tv’et via. HDMI.

Nu har kæresten oplevet det på hendes mobil også.

Så jeg tror at ham i den anden tråde (dane22 tror jeg han hed) har ret i at der er en fejl et sted.
Jeg har prøvet at kigge mine indstillinger igennem, men synes ikke at jeg kan se noget der stikker ud.

Fejlen vi oplever, er at den stopper/pauser filmen, og så skal vi lukke det hele ned, og starte igen, og kan se alt imellem 5 min til 30 min.
Det er forskellige afspilninger det sker med. Jeg har ikke lige fået tjekket alle fil typerne.

Mit setup er:
unRAID 6.9.1
Plex i en docker begrænset til 4 GB RAM med GPU passthrough.
Plex Version 1.22.1.4275

Hardware:
Ryzen 5 2600
Asus Prime B450-Plus
32 GB RAM
Nvidia Quadro P2200

Hvis i skal bruge andet, så sig endelig til.
Jeg har vedhæftet loggen fra aftenen.
TV’et har en lokal IP der hedder: 192.168.1.172

Plex Media Server Logs_2021-04-10_22-18-00.zip (3.2 MB)

Lydspor på A New Age (2020) er TrueHD, som ikke er supporteret.
Som flg. deraf skal der foretages en transcode, og det spiller ikke med en GPU
Prøv at slå HW Transcoding fra, og se om CPU’en ikke kan håndtere det.

Damn…
Burde den stoppe filmen uden at give en reel fejl?

Jeg har siddet og kigget i console imens, og der kom noget NAT-PMP op, som jeg slog op, og det skulle umiddelbart ikke være problemet.

Det ville jeg være lidt ked af, da vi købte ny soundbar for at få bedre lyd, og så kan vi ikke udnytte det nu? :confused:
Ellers må jeg jo finde ting der kører uden det.

• Er der en liste et sted hvor jeg kan finde ud af hvad der er understøttet eller ej?

Du må kigge hos producenten af dit ukendte tv :wink:

DU har også et routing issue, hvor dit LAN er på et andet IP Net end din PMS, og derfor opfattes som WAN

192.168.1.118

Anbefaler du går i Settings/NetWork og tilføjer 192.168.1.0/255.255.255.0 til LAN Networks

Jeg kunne ikke lige finde modellen, det var derfor jeg ikke skrev det før.
Det er et Sony KD-55XF8096.
Til sidst var problet på kærestens Huawei P30 Pro også. Det er dog ikke med i loggen.

Jeg ved godt det med LAN’et, jeg prøvede bare at ændre end indstilling af gangen for at se om det gjorde en forskel, også selvom det er noget så dumt som det, men man bliver lidt desperat når man ikke kan finde frem til fejlen.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.