Hej! Jag har version 0.9.2.7 och har stött på ett litet problem som jag inte lyckats lösa.
Jag har lagt in några Metallica album i min musik mapp och alla fungerar som de ska, med de rätta bilderna samt albumets information mm förutom “The black album” Det blir istället Jay-z “black album”. Jag kan inte välja fix incorrect match då den är “mörk”
Jag har t.ex Ride the lightning albumet som fungerar perfekt i den här ordningen;
Music/Metallica/Ride the lightning medan Music/Metallica/The Black Album ger mig fel information??? Kan någon hjälpa mig med det. Alltså hur kan jag få den rätta matchningen?
Tack på förhand
The femte Metallica-skivan heter inte "The Black Album". Den heter "Metallica", men kallas "The Black Album". Så testa döp om så ska det nog fungera.
http://en.wikipedia.org/wiki/Metallica_discography
Hej! Tack för snabbt svar, men dessvärre fungerar inte det. Jag döpte om “The black Album” till “Metallica” men den visar fortfarande Jay-z? Jag provade att skriva Metallica i Metadatan också men det spelade ingen roll. Det står Iof Metallica under nu, men det är fortfarande Jay-z album samt låtar…
/Fredde
Hmm, jag gjorde ett test själv nu. Jag ser att mitt album är döpt till “Black Album”. Döp om, gå sedan in i Media Manager ochhögerklicka på gruppen Metallica (inte något av albumen) och välj “Refresh metadata”. Bör funka eftersom det funkar för mig =)
Jag glömde att säga att jag har filerna sparade på en extern hårddisk…sorry. Det fungerade alltså inte att göra en refresh i media manager. Jag provade istället att slänga albumet från den externa hårddisken, mata ut hårddisken och starta om datorn. Därtefter startade jag upp media manager och gjorde en forced refresh men albumet låg fortfarande kvar? Jag antar att jag måste på nåt vis få bort det gamla albumet för att få in det rätta? Fast oavsett hur man gör så kan det vara bra och veta hur man slänger filer och raderar dem från plex. (Jag har bockat av “allow renaming and delete” i advanced settings. Vor jätte tacksam för svar
Fredde
Hmm, jag vet inte om jag riktigt förstår. Varför kan du inte göra en "refresh metadata" då du hade filerna på en extern disk? Så länge filerna är hittade av Plex och representerade i PMM så ska du kunna högerklicka på gruppen och välja "refresh metadata" oavsett var de ligger.
För att radera saker från PMM så är det bara att flytta ut mappen från den sökväg som bevakas av PMM och sen köra en refresh. Sen efter det klickar du på papperskorgen i PMM då du står på korrekt sektion. Då ska det försvinna från sektionen.
Känner mig helt värdelös här!!! uppskattar verkligen din hjälp, men det känns som om att jag gör allt rätt men ändå blir det fel???
Alltså jag kan göra en refresh metadata men den laddar en sek eller två och sektionsbilden vrider på sig och hamnar på samma plats igen. Dubbelklickar jag sen på den så ligger bl.a. Metallica-Metallica albumet där fast med Jay-c. När jag försöker att radera albumen så är papperskorgen typ dold så den går inte att trycka på. Jag gör precis som du har skrivit ovan…
1- radera albumen från den externa hårddisken
2 - gör en refresh i PMM
3- markerar metallica sektionen och försöker att trycka på papperskorgen i vänstra hörnet, men den är “dold” och går ej att trycka på
Ska ominstallera Plex istället kanske?
/Fredde
Jag ominstallerade Plex och gjorde om det från början istället. Nu fungerar det hur bra som helst! Man blir så glad när det fungerar till ■■■■
Plex är verkligen en sjukt bra mediaspelare!!!
Tack för all hjälp Atrus
Tråkigt att du blev tvungen att börja om från början, men ibland är det enklast :)
Roligt att kunna hjälpa till, lycka till nu och tveka inte att skapa fler trådar ifall du dyker på problem.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.