Föra över bibliotek till ny dator.

Jag har köpt en ny Mac Mini och vill föra över informationen jag har i Plex till den nya datorn. Det gäller inte filmer, serier eller dylikt utan själva biblioteket, omslagsbilderna, bakgrunderna osv. Hur för jag över det befintliga Plex biblioteket till den nya datorn så Plex blir exakt likadant på den nya datorn som den gamla.

Tacksam för hjälp!

Välkommen till forumet!

Tyvärr så är det inte galet lätt. Problemet är att i databasen så ligger det länkar till alla dina filmer och tv-serier, och de bilder och ljud och liknande som är förnippade med dessa filmer har en absolut adress i databasen.

Så för att det ska fungera att flytta över allt så måste alla shares heta likadant, och även adressen till alla filmer måste vara exakt likadant. Men du kanske har allt på ett NAS eller liknande? Isåfall så bör det fungera. Det är bara att testa. Kopiera över ~/Library/Application Support/Plex och ~/Library/Application Support/Plex Media Server till din nya dator.

Lycka till!

Har en gammal Mac Mini och en ny...om jag ställer in den nya Mac Minin exakt som den gamla, namn osv. Fungerar det att kopiera de två mapparna då? Får inte bakgrunderna längre på IMDB nämligen. :(

Det ska funka.

Bakgrunderna (Fanart) funkar inte på grund av att IMDB förändrat en sak på deras site. En fix för det kommer i 0.8.6 och i 0.9.0.

Typiskt. Nåja, då får jag formatera om den till Jesper som den gamla datorn istället för Vardagsrum. :) Men men, det får det vara värt för att slippa ställa om allt exakt som man vill ha det!

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.