Spara MetaData och Artwork till annat bibliotek

Tjena.

Har en fundering.

Efter endel hjälp, så har jag fått igång Plex på min MacBook Pro, och allt funkar klockrent.

Nu hittade jag en lösning som innebär att jag har ett bibliotek på min stationära dator (PC), och har tänkt att använda den som mediaserver, och på så sätt kommer åt det i mitt nätverk och på min iPhone…

Problemet är bara det att allt jag lagt in på min MBP (MetaData och Artwork) måste jag då göra om, fast på den stationära datorn. Stämmer det, eller finns det någon lösning som gör att man sparar all info som jag redan lagt in på MBP-biblioteket?

Låt oss säga att jag har en serie TV-program, “Uppdrag Granskning”. På min MBP har jag manuellt lagt in både Poster, Background Image, infotext och Episode Thumbnail. På den stationära datorn syns inget alls! Vill alltså helst slippa göra allt en gång till…

Såhär ser det ut på mitt MBP-bibliotek:

Detta på min stationära dator:

Tacksam för hjälp.

Är det detta vad jag är ute efter?
http://wiki.plexapp.com/index.php/PlexNine_PMS_TipsTricks#Moving_a_Database_from_one_Server_to_another

EDIT: Funkade... nästan. Provade guiden enligt ovan, men dock saknas främst alla bilder såsom Poster, Background och Episode Thumbnail. Dessa går ju att lägga in manuellt, trodde jag. Jag kan inte "Bläddra" efter en bild-fil. Detta fungerar utmärkt på min MBP, men inte på PC.

Hoppas någon förstår mitt problem, och kan hjälpa mig...

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.