Fråga angående skripts

Har lagat ett skript som heter MirrorDisplay som jag kopplat till en knapp på min Harmony Remote, men jag får det inte att starta så min fråga är.

Var skall man lägga skriptet?

/Users/username/Library/Application Support/Plex/Scripts

eller

/Applications/Plex.app/Contents/Resources/Plex/Scripts

Har testat bägge med detta kommando i harmony.xml Plex.RunAppleScript(MirrorDisplay.applescript)

men får det inte att funka.

Vilket format skall man spara skriptet i? (om det har nån betydelse?) Jag sparade det som Script iallafall.

Har du prövat att spara scriptet som en app istället och köra det? Apps är generellt sett alltid snabbare än skripts.

Använder det inte själv, men har grundläggande koll gällande detta (tror jag iaf ;) ). Så här SKA det funka iaf:
* Lägg scriptet här: /Users/username/Library/Application Support/Plex/Scripts

* Använd Plex.RunScript, inte Plex.RunAppleScript eftersom detta kommando exekverar nämligen ett specifikt AppleScript-kommando, t.ex.: Plex.RunAppleScript(Tell Finder...)

Använd RunScript om du vill exekvera en script-fil.

Detta bör funka, men då XBMC-scriptmotorn blev utbryten så kan något galet ha hänt. Återkom gärna med feedback på om detta funkade eller ej.

Hände tyvärr ingenting då heller. Tror tom jag prövat det oxå tidigare. Men är ju bra att veta hur det skall vara iaf.

Så här ser AppleScriptet ut:

tell application “System Preferences”

activate

set current pane to pane “com.apple.preference.displays”

end tell

tell application “System Events” to tell window 1 of process “System Preferences”

try

tell tab group 1 to click radio button “Arrangement”

on error

return “Only one display available.”

end try

tell group 1 of tab group 1

if value of checkbox “Mirror Displays” = 0 then click checkbox “Mirror Displays”

end tell

end tell

tell application “System Preferences”

quit

end tell

tell application “System Events”

activate application “Plex”

keystroke “f” using {command down}

end tell

Fast problemet är att det aldrig blir kallat ens ??

Var skall förresten Harmony.xml filen ligga?

min ligger här

/Applications/Plex.app/Contents/Resources/Plex/keymaps

men läste även nånstans att man skulle lägga det här.

/Users/username/Library/Application Support/Plex/keymaps

Japp, testade även det men hände ingenting ändå.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.