Hjälp med Plex på APT2G

Hej!

Har nyligen jailbreakat min APT2 med greenp0ison RC6 och det gick smärtfritt. Har även installerat Plex vilket funkade smärtfritt också. Nu till problemen:

1. Har installerat TV4play, SVTplay, TV4anytime, Headweb (samtliga plugins i Plex) på min MacBook Pro. Får ljud men ingen bild (endast myrornas krig eller helt svart). Är det flashplayern som spökar? Hur löser jag det isf?

2. Ovan plugins syns ej i Plex menyn på APT2. Endast Apple Movie och CNET T ( i menyn Videos) Lösning?

Provade även XBMC, men lyckades inte ens dela ut några kataloger och tyckte att menyerna var ologiska och seg. Plex däremot är mer stilfullt!

Tacksam för snabba svar!

Hej och välkommen till forumet!

http://forums.plexapp.com/index.php/topic/23433-plex-plugins-show-in-imac-plex-interface-but-not-on-apple-tv-g2/

Hej!

Tack för ditt riktigt snabba svar! Gjorde som man hänvisade i tråden som du postade och nu ser jag alla plugins.
Svtplay funkar inte (antar att det inte har stöd för iOS i APT2). Tv4play funkar (i APT), jag får ljud men ingen bild.

Ska söka lite på forumet, kanske fler som har samma problem..

Nu funkar samtliga plugin på min MacBook. Nedgraderade flash och det funkar!!!! Men....som jag skrev tidigare så funkar inte svtplay, headweb mm på atv2. Får bara en svart bild med Plex-loggan. Finns det nån lösning?

Tv4, viasat släpar med ljudet...

Hej,

Transcodingen av flash material från din Plex dator till Plex på ATV kräver en rejäl burk.

Det är inte helt 100%, o jag vet inte riktigt vad vi kan göra åt det på ATVn…

Men vi ger aldrig upp iaf :slight_smile:

//b0bben

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.