hoe .iso afspelen in plex

Beste mensen

ik heb een dvd5 film als .iso bestand hoe speel ik die af in plex

ik heb hem in de film map met verschillende films in dvd structuur

hij ziet de .iso file niet wat moet ik doen om hem te zien.

meneer de president, kun je ons vertellen hoe deze map er uit ziet?

het beste zou een screenshot zijn van het finderscherm waarin de betreffende film staat zodat we eventuele naamsgeving-fouten kunnen uitsluiten.

Alvast bedanlt voor de snelle reactie

hoop dat het duidelijk is

hier de screenshots

de eerste is van alle films

alles speelt af alleen de map rapunzel niet

de tweede is van de map rapunzel

owja rapunzel speelt wel af in dvdspeler wat doe ik fout.

kwam er achter dat hij in mediamanager ook een uitroepteken bij de film zet

dat uitroepteken verdwijnt zodra je op het vuilnisbakicoontje klikt linksonder :wink:

waarschijnlijk heb je rapunzel eerst op een andere locatie neergezet en 'm daarna naar een andere plek gekopieerd?

probeer daarna nog eens rapunzel af te spelen en zip de volgende logbestanden en voeg ze aan je post toe:

~/Library/Logs/Plex.log

~/Library/Logs/Plex Medai Server.log

dat prullebakje snap ik

wat bedoel je met zip de volgende bestanden en waar moet ik ze toevoegen

alvast bedankt

als je beide bestanden uit mijn vorige post selecteert in finder, en ctrl+click doet en kiest voor ‘comprimeer bestanden’ dan worden ze allebei in een zip-bestand gezet.

dat doen we zo want anders kun je ze niet aan een post hier toevoegen.

dit moeten ze zijn

dit was toch de bedoeling

heb prullebakje gedaan maar uitroepteken blijft staan

jeroen,

ik zie door de bomen in je logs het bos niet meer.

we gaan 2 dingen doen om te proberen tot de kern van de zaak te komen:

in media manager preferences stel het volgende zo in:

post-5518-0-08784300-1303243986.png

volgens mij heb je nu de instelling zo staan dat de MM ieder uur scant. maar stel het even in zoals op het plaatje hierboven

daarna ga je naar de sectie waar rapunzel in staat en druk je op ALT/option toets en klik je op de refreshknop rechtsonder in de MM.

dit voert een zogenaamde deep scan uit. nu zou het gele uitroepteken verdwenen moeten zijn.

als bovenstaande allemaal helemaal niks heeft opgeleverd, doe we het volgende:

maak een nieuwe sectie aan in de media manager (noem 'm “test” of iets dergelijks) en verplaats (dus niet kopieren) rapunzel.iso naar de nieuwe locatie.

voer daarna een refresh uit voor deze test sectie en geef me nogmaals beide logbestanden. deze zouden nu alleen info moeten bevatten van het refreshen en niet van 3 dagen :wink:

el presidente! volgens mij heb ik iets gevonden wat eventueel de oorzaak van je probleem kan zijn.

er zijn 2 verschillende soortne iso’s (te weten: UDF en ISO-9660) ISO-9660 zijn problematisch, maar UDF werkt prima i.c.m. plex.

m.b.v. de disk utility (schijfhulpprogramma) in OSX kun je zien wat voor soort iso je hebt (waarschijnlijk dus een ISo-9660).

het is een redelijk ingewikkeld proces, maar ik ga m’n best doen het zo makkelijk mogelijk uit te leggen.

open dus disk utility en sleep je rapunzel.iso naar de linkerkant van het het scherm. zo dus:

daarna zie je bovenin het scherm van disk utility een knop open. klik daarop en je iso wordt gemount. nu verschijnt onder de eerdere entry een tweede. zo dus:

wanneer je nu op de knop info klikt zou het volgende scherm moeten verschijnen:

bij mijn voorbeeld zie je dus dat het file system universla disk format (UDF) is. bij jou verwacht ik daar ISO-9660 Joliet iets van dien aard te zien. als dit allemaal is gelukt, gaan we een poging wagen je iso te converteren naar een plex welgevallig formaat.hiervoor hebben we de terminal nodig. (dit kun je zo opstarten: CMD+spatie en dan terminal in typen, daarna enter)daar typ je het de letters “cd” in (zonder aanhalingstekens!) en een spatie maar doe verder nog niks met dit scherm.open een finder scherm er naast en zoek de map waar je rapunzel.iso in staat op. de map waar deze iso in staat sleep je naar je terminalscherm.je zult zien dat er nu in je terminalscherm iets wat op het volgende lijkt staat:

cd /Users/jeroengans/movies/

druk dan nu op ENTER in de terminal.
ok, als dit allemaal gelukt is, kopieer dan nu onderstaande regel:

hdiutil makehybrid -udf -udf-volume-name "rapunzel" -o "rapunzel.iso" /Users/jeroengans/Movies/ 

[size=“2”]en druk op ENTER.[/size]

[size=“2”]als het goed is, verschijnt nu de nieuwe versie van deze iso in je Movies map. vervang de oude versie met de nieuwe (gooi de oude nog maar niet weg, maar verplaats 'm ergens anders naartoe) en laat plex 'm opnieuw scannen. [/size]

daarna kun je proberen deze film af te spelen in plex en zou ie het gewoon moeten doen.

wel proberen hè, ik heb niet dit hele stuk voor niks lopen typen :smiley:

okeej gedaan wat je zei

uitroepteken verdween niet

maar in de test sectie was hij er niet.

ik heb een sectie gemaakt en toen vroeg hij om een volder toen heb ik de rapunsel folder toegevoegd

en staat er nu zonder uitroepteken

ga nu verder met je volgende aanwijzing

het is niet wat je dacht want het is wel een udf iso

heb de afbelding er bij gedaan mischien kan je er iets uithalen

en als dat zo is heb je alles voor niks lopen typen :unsure:

:smiley: ik heb dat dus inderdaad voor niks gedaan. misschien dat ooit iemand er nog wat aan gaat hebben…

maar, rapunzel, heet die film niet “tangled” in het engels? of haal ik dingen door elkaar?

sowieso hou je er een nogal onconventionele naamgeving op na.

probeer anders de naam van het iso bestand te wijzigen in het volgende:

tangled (2010).iso

en uiteraard refreshen daarna.

ik zal eerst de naam veranderen zoals je zij

en wat betreft de onconventionele naamgeving zo is hij binnen gekomen.

ja hij heet tangled maar het is de Nederlandse versie voor dochter lief dus dacht dat de naam er verder niet zo toe doet

ik heb de film uit de film map gehaald en gerefresht en later weer terug gezet en uitroepteken is nu verdwenen

aleen wil de film nog niet starten beeld wordt zwart en gebeurt verder niks.

en dat mounten moet plex dat zelf doen?

er hoeft nu niks meer gemount te worden hoor. alleen de naam veranderen en de sectie refreshen is vooralsnog genoeg.

trouwens, om alle metadata (posters, plot, etc.) in plex te krijgen is het wel belangrijk dat je je houdt aan een specifieke naamsgeving.

voor films is dat: filmtitel (jaar).avi

vaak gaat het goed zonder dit aan te houden, maar als dat niet het geval is, is dit de voornaamste reden dat hij niet herkend wordt. dit heeft trouwens niks te maken met het al dan niet afspelen van rapunzel hoor, alleen zul je dan geen posters etc zien in plex.

als laatste redmiddel kan ik je makemkv aanraden (www.makemkv.com) dat is gratis zolang je het voor DVD’s gebruikt.

dit programma “ript” iso bestanden en verandert deze in een mkv bestand. mkv’s spelen allemaal feilloos af en kennen de problemen niet die je wel hebt bij sommige iso’s en VIDEO_TS bestanden.

ik heb make mkv dat heb ik op jou aanraden geneerlaad inverband met een bleu ray nog niet betaald maar zoals je zegt is hij gratis voor dvd’s

dus zal ik dat maar gaan doen.

de meeste films die ik heb hebben zo’n rare naam maar ze doen het over het algemeen goed in mm sommige niet maar dat pas ik dan aan

de meeste films kijk ik en gaan er dan weer af.

aleen voor dochterlief laat ik films staan.

toch raar dat die iso het niet doet ik vind het jammer dat het niet is opgelost maar we (vooral jij) hebben ons best gedaan.

in iedergeval bedankt voor je hulp en we zullen elkaar nog wel vaker lastig vallen

hahahahahaha

:lol:

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.