1080p i Plex

Hej!

Med risk för att göra bort mig tänkte jag fråga om 1080p filmer i Plex. Det finns säkert en massa olika format men en fil som jag försöker spela i Plex är en AVCHD-video på 7,7 Gb i form av en iso fil. När jag försöker se filmen i Plex (0.8.1) kommer ett felmeddelande upp som låter så här: “FEL, Uppspelning av spellista avbruten. För många felaktiga objekt i följd”. I iso filen ligger en mapp som heter BDMV och i den 7 mappar. Själva filmen ligger i en som heter STREAM och jag kan alltså spela filmen på min PC Laptop där jag kör Windows 7 med Windows Media Player. Vore riktigt tacksam för några konstruktiva tips i vari problemet kan ligga.

/Andreas

Jag har mycket svårt att tro att du kan spela upp en ISO-fil med den strukturen i sig. Om jag inte visste bättre så skulle jag säga att det var en rakt av rippad BluRay-skiva som du försöker spela... men då skulle det varit en fil som är större än 7.7 Gb...

Hittade en tråd om ditt problem. Tydligen så är det en rak BluRay-ripp du kör med, eller åtminstånde en med BluRay meny. Det stöds ej av Plex (ännu, står på feature-request-listan för Plex 0.9.X) så vill du se filmen så får du helt enkelt gå in manuellt i Stream-foldern och välja filmen därifrån.

Här är tråden: http://forums.plexapp.com/index.php?showtopic=2886

Jaha, tackar så mycket för hjälpen! Ser fram emot den featuren i Plex framöver...

/Andreas

hej en fråga har samma problem. har en hel bluray som jag vill spela i plex .var hittar jag stream foldern så kan jag se om det går att spela filen den vägen.

Den ligger i .ISO-filen.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.