När jag installerade detta så kom jag till admin/server sidan där man kan lägga till kanaler med mera.
Sedan pytte jag port för plex vilket inte funkade och när jag gick in appen nästa gång så kommer jag till vanliga webb sidan.
Vet inte om porten kan ha med det att göra eller om jag gjort nått annat dumt med men jag har testat och avinstallera appen och sedan installera på nytt men det påverkade verkligen ingenting alla isntällninga och mitt bibliotek var kvar ändå.
För att komma åt allt(lägga till Channels, ändra inställningar för Plex/Web spelaren, ändra inställningar för Plex Media Server), använd en webbläsare:
http://:/web/index.html
Så om din NAS har IP: 192.168.0.100 och du kör på default port så borde denna länk fungera:
Sedan når du de olika inställningarna via ikoner etc
Att inställningarna/bibliotek fortfarande är kvar efter en ominstallation är pga att dessa inte sparas på samma ställe som "appen". Är du säker på att du gjorde en "fullständig" avinstallering. Nu kan jag inte så mycket om hur det funkar på en NAS, men på t.ex. Mac OSX så återfinns ju appen i "Applications" medan inställningar/bibliotek finns under Library
Den vyn känner jag inte igen? Kan det vara så enkelt att du har legat kvar på gamla 1.x versionen av Plex/Web appen och nu har den autouppdaterat till 2.x? Det är nämligen 2.x som du får via Plex.tv och nu för tiden alltså också "lokalt".