Login problem till Spotify med Plex

Hej alla!

Jag har ett problem med att logga in till Spotify via Plex. Jag vet att det har varit buggit, men mitt problem ligger inte där.

Efter lite felsökning upptäckte jag att det var mitt Spotifyanvändarnamn som ställde till det. Jag tror nämligen att Plex inte känner igen och kan hantera våra svenskabokstäver, mitt användarnamn är Sjöö. Jag testade med en polares Spotify (utan åäö) och det funkade galant.

Man tycker ju att det borde vara enkelt att bara byta användarnamn men då måste jag registrera om mig och alla mina spellistor försvinner, och detta vill jag inte. Så jag hoppas att någon här har en bättre lösning!

Jag ska kolla med James och Elan om det. Återkommer.

Btw, det rpkar inte vara så att du har en enorm mängd spellistor medan din polare har en liten mängd spellistor? Har för mig att det finns en sådan bugg.

Enorm mängd skulle jag inte säga. Har kanske mellan 20-30 listor. Jag uppskattar hjälpen!
Jag har även kollat med Spotify om detta, har dock inte fått något svar ännu.

Spotify har släppt ett eget lib för MacOSX i dagarna. Troligtvis gjorde de då despotify (som pluggen förlitar sig på) obrukbart. Se mer i den här tråden: http://forums.plexapp.com/index.php?/topic/2004-spotify-integration/page__st__80

Jag har haft detta problem sedan plexpluginet kom. Har bara inte tagit mig tid att försöka lösa det innan nu.

Aha! Ingen idé att försöka lösa det nu iaf, med anledning av vad jag skrev tidigare.

Verkar så tyvärr. Och Elan sa just att ingen av utvecklarna har en sekund över att integrera libSpotify för tillfället. Alla utom Ryan jobbar med 0.9, och Ryan jobbar med hårdvaruaccelereringen.

Får jag bara fråga:

Är problemet att du inte kan logga in? För det har jag med. Om det är så, så väntar jag med spänning på att

det löser sig. Nya spotify integrerar ju även iTunes så det kan nog ställa till ett och annat problem…

Ja, precis. När jag ska logga in laddar Plex utan att det händer något. Har dock alltid varit så för mig sedan Spotifyplugget släpptes.

OK… “you’re not alone” … Vi får väl vänta på en fix antar jag :frowning:

Hej jag bara undrar om det är någon som får spotify att funka just nu.

Och om det går med spotify ultimate eller bara premium.

Jag kan inte logga in efter att jag uppdaterade till senate updaten. Nu kan jag inte logga in (hela Plex hänger sig) och när jag sedan startar om det efter att ha tvångsavslutat det står det bra att den kontaktar servern i all oändlighet. Fler som känner igen det?

Ja (tyvärr)... det går inte att logga in efter senaste update från Spotify. Jag fyller i uppgifterna i plex men sen
säger Spotify ifrån att den inte kan ansluta (eller nåt sånt)... Jag har gett upp. Jag kör spotify utanför plex....

Inget nytt om spotify i plex? vore en riktigt fin feature att ha. Det finns en lösning till XBMC som kanske kan hjälpa?

Fortfarande kört eller?

Håll koll på denna tråd http://forums.plexapp.com/index.php/topic/25487-spotify-plugin/

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.