Många problem med PLex!

Hej!

Jag har precis installerat Plex och vill väldigt gärna få det att fungera… men så är inte fallet.

Grundinfo:

Dator: MacBook, Mac OS X Version 10.6.6, 2 GHz Intel Core 2 Duo

Flash Player: Version 9 (har hört att det ej fungerar med version 10)

Jag har två problem med Video plug-ins (alla andra plug-ins fungerar utmärkt):

När jag installerade Plex första gången fick jag fram ljud, men ingen bild. Så efter lite letande i olika forum hittade jag vad jag trodde var svaret; ladda ner en äldre version av Flash player. Men det hjälpte inte. Nu händer det ingenting när jag trycker igång avsnittet/filmen jag vill se, det står bara “Öppnar ström, namn på film/serie, kanal” Jag blir tokig. Jag har installerat, avinstallerat och startat om datorn hur många gånger som helst - det vill sig bara inte!

Sen har jag ett lite konstigt problem… Jag gjorde misstaget att trycka på “full screen” (eller liknande i menyraden) men kan inte få Plex att sluta var i Full screen läge! Jag har nog försökt med alla kombinationer i knappar, men det vill sig inte heller. Jag måste stänga av Plex helt för att komma åt andra program i datorn, då det “gömmer” sig bakom Plex när Plex är öppet.

Hoppas någon har ngt bra förslag på åtgärd…

Hej och välkommen Desirée!

Du har tyvärr nedgraderat för långt ner i versionerna :slight_smile: Om du hade använt sökfunktionen lite bättre ( :wink: ) så hade du hittat denna tråd http://forums.plexapp.com/index.php/topic/21242-hittar-inte-ratt-version-av-flash/ Den hjälper dig att få tag i rätt version (10.0.45.2).

Ditt andra problem är enkelt. CMD-F tar dig ur fullskärm.

Lycka till och tveka inte att fråga ifall det är något mer du undrar över.

Hej igen!

Mitt lilla problem med att inte få bort Plex ur full screen var ju som sagt mycket lätt åtgärdat! :stuck_out_tongue: Tack!

Men, det andra problemet var inte lika enkelt…

Jag gjorde som du anvisade, gick in på tråden och hittade en sida med “archived versions”. Laddade ner den som hette Flash Player 10 (inte debugger version). Då fick jag nedladdat en zip fil med namnet “fp10-archive.zip” som när jag avarkiverat blev en hel mapp med vad jag antar är olika versioner ?? Jag letade igenom mappen lite och hittade några filer:

flashplayer10_1r53_64_ub_mac.dmg

flashplayer10r12_36_ub_mac.dmg.zip

flashplayer10r22_87_mac_sa.app.zip

flashplayer10r3218_mac_sa.app.zip

flashplayer10r42_34_mac_sa.app.zip

flashplayer10r45_2_ub_mac.dmg

Den sista av de nämnda började jag med att installera, då den såg mest lovande ut - skivavbild, .dmg och mest lik “10.0.45”…

Men ingen lycka än i Plex!

Help?

Nu har jag försökt en stund till…

Jag har fått SVT play till att funka (med andra ord verkar jag ha fått rätt version av flash player i datorn nu), men inte TV4 play. Jag har läst några tidigare topics och upptäckt att de hade samma problem, men för dem funkade det med en enkel omstart. Det gjorde det inte här… :stuck_out_tongue:

OCH, då Plex hängde sig fick jag tvångsavsluta och nu får jag inte upp någonting i varken video, musik, eller bild plug-ins. (och när jag försöker installera någon app igen så säger Plex att jag redan har appen…)

Jisses, jag känner mig riktigt puckad när jag inte får det att funka!

Nu fungerar det! Tjohoo! Måste tydligen gjort något rätt ändå!

Härligt att det löste sig =)

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.