Hej Jag har precis skaffat kablage och kopplat min iMac till TV:n. Allt fungerar utmärkt och Plex är ju en underbar lösning för detta. Problemet som uppstått är att när jag startar Plex, bläddrar fram en schysst rulle så fryser bilden, alltså den låser sig ca: 10 sec in i filmen. När jag sedan avbryter filmen och kommer ut i menyn igen så är menyljuden borta. Jag kan gå in i musik och den spelas felfritt men ljudet i menyn är borta plus att det inte går att spela upp någon film eller tv-avsnitt. Startar jag om Plex så kommer ljudet tillbax i menyn men ger man sig på en film igen så upprepas hela balletten. Det som gör det hela ännu konstigare är att om jag letar upp filen till samma film på hårdisken och startar den via Findern i Plex, ja då funkar det felfritt??? Hoppas någon kan tänkas veta vad detta kan bero på. Hela iden med plex försvinner ju lixom om man inte kan sköta detta via menyn.
Mina prylar: iMac 2.4GHz C2D, 4GB RAM Lacie 1TB USB 2.0 som materialet ligger på, Optisk & HDMI via adapter till TV, MAC OSX 10.6 och Plex 0.8.2
Tack på förhand
Hej och välkommen till forumet,
Du har tyvärr gjort general-fel nummer ett. Du har inte sökt i forumet innan du ställer frågan. Det finns vl nånstans mellan 2 och 3 miljarder trådar om detta ;)
Plex funkar dåligt i OS X 10.6. Nästa version av Plex (0.8.3) som förmodligen kommer nästa vecka, innehåller några fixar. Förhoppningsvis så hinner detta problem också fixas.
Hej och tack för svaret! Jo att man söker först och frågar sen känner jag till men tyckte jag fick lite offtopic på det jag sökte....kanske hade jag för bråttom.. :) Och att Plex fungerar dåligt under 10.6 kände jag till (remoteproblemet o.s.v) dock inte att det fick dessa följder oxå.
Så du tror på en uppdatering inom en vecka?? det skulle vara nice för jag var precis på väg att installera om men 10.5 :)
Åter igen tack för svaret och sry för general-felet...
Lugna puckar mannen. Alla lär vi oss av våra "misstag".
Ja, jag är väldigt "säker" på att det blir nästa vecka då jag beta-testar senaste releasen av 0.8.3 och den är stabil, så jag skulle vara väldigt förvånad om den inte släpps extremt snart.
Den löser tyvärr inte alla 10.6-problem. Men några. =)
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.