Beste Peter,
ik weet niet of het je al is gelukt, maar wou even hier op inhaken. Ik heb deze map zelf al eens verplaatst van mijn ssd naar een externe HDD.
Heb hierbij het volgende stappenplan gevolg:
Stap 1: Plex metadata map kopieren (niet knippen/verplaatsen) naar de externe harde schijf.
De map van plex metadata (plexMS), stond bij mij op mijn SSD in de map C:\Users\(gebruikersnaam)\AppData\Local
Deze gekopierd naar de gewenste locatie op de externe hdd
Stap 2: In plex de locatie waar plex dit opslaat aanpassen naar de nieuw locatie (in dit geval de exterme hdd)
Dit doe je onder Instellingen>server>toon geavanceerd> Pad voor opslag van lokale applicatiedata
Deze wijziging opslaan.
Stap 3
Wanneer je dit hebt gedaan sluit je plex even af en start hem opnieuw op om te controleren of alle metadata nog gevonden wordt. Dit ter controle of het kopieren en verwijzen naar de nieuwe map is gelukt.
Indien Plex het gewoon als vanouds doet, dan pas (!) de oude map op C:\Users\(gebruikersnaam)\AppData\Local verwijderen.
Hierbij nog een tweetal opmerkingen:
1) ik heb voor de zekerheid mijn externe hdd een vaste naam/ verwijzing gegeven, zodat deze altijd de juiste verwijzing (E:/D: etc) krijgt, ook al haal ik hem er af en stop ik de hdd per ongeluk in een andere usb poort. Ik weet niet zeker of dit nodig is, maar wil het even meegeven.
2)zelf heb ik helaas meegemaakt dat mijn externa hdd (door onbekende reden) corrupt raakte. Toen was ik dus mijn plexMS map ook kwijt, hierdoor deed plex het niet goed meer en had ik problemen met opstarten van plex (zelfs na deinstallatie en opnieuw installatie van Plex media server starte deze niet op) Dit was pas verholpen toen ik de externe usb weer had aangesloten (deze was volledig leeg/gedefragmenteerd op dit moment) en plex dus weer de verwijzing naar de externe hdd kon voltooien. Er werd ook automatisch een map voor plex op de externe hdd aangemaakt. Ik weet niet of dit een bug is, aangezien ik het niet verholpen kreeg om zonder dat mijn externe hdd er aan hing plex weer op te starten.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groeten Nicky