Movies försvinner efter att Mac minin vaknat

Hej!

Har ett grymt irriterande problem: när jag sätter min Mac Mini, som innehåller senaste versionerna av Plex + OS X Maverick, i sömnläge, och därefter väcker den så vägrar den visa Movies och TV Shows-alternativen. Jag är således tvungen att avsluta Plex och därefter köra igång det på nytt för att dessa sektioner ska synas igen.

Någon som har en god idé på vad som försegår?!

Tacksam för rappt svar!

Pär

Fråga när du väcker den ifrån sleep. Vad händer om du väntar 3-5 min efter det dyker sektionerna upp?

Testade innan flera ggr - samma resultat. Märkte att media servern var död efter att jag stängde ner plex. Jag antar att den kraschar någonstans vid sleep/wake up (?)

Hmzz ja den skall ju inte krasha vad jag vet vid sleep wake.

Vilken version kör du av PMS och framför allt kör du PMC eller PHT (och om PHT vilken version) som klient?

Plex Media Server 0.9.8.17 och Plex 0.9.3.4.
Kör Mac Mini med OS X Maverick.

Update på detta: nu verkar Movies och TV Series, efter en PMU-reset, komma tillbaka igen!
Däremot ett följdproblem: jag kan inte försätta min mac mini i sömnläge - HUR jag än gör! Vad tusan gör jag för fel? Jag kör alltså OS X Maverick. Någon som känner igen problemet??

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.