Jag det självbetitlade albumet av Tenacious D och av någon outgrundad anledning vill PMS 0.9.8.4 sortera låtarna i bokstavsordning. Verkar alltså som om servern inte har koll på låtnumren.
Hur felsöker jag detta?
Jag kan inte se något uppenbart fel på innehåll och namnsättning av låtarna i min mapp eller på hur det skulle misstämma mot last.fm.
Tillägg: Möjligen skulle det kunna bero på att albuminnehållet på last.fm innehåller 2 st låt 21 (antar att det spåret har olika namn beroende på release). Om det är så, hur snirklar jag mig runt det?
Tillägg: Möjligen skulle det kunna bero på att albuminnehållet på last.fm innehåller 2 st låt 21 (antar att det spåret har olika namn beroende på release). Om det är så, hur snirklar jag mig runt det?
/E
Är det bara ett album som strular lite grann så är manuell editering det absolut enklaste. Drilla ned till låtlistan och manuellt ändra sorteringsnamnen.
Hej igen. Jag tror att jag har funnit lösningen, det verkar som om ID-taggarna inte är rätt i de album jag har problem med. Jag markerar tråden som löst tillsvidare och återkommer om jag stöter på något problem som inte går att lösa med omtaggande.