NOS Journaal channel werkt niet meer na update van website NOS

Nadat enkele dagen geleden www.nos.nl op de schop gegaan is, lukt het niet meer op via de plugin NOS af te spelen. Het loopt zelfs al mis bij het opvragen van de streams van vandaag. Dit zal naar alle waarschijnlijkheid te maken hebben met de makeover van de NOS website aangezien de plugin hier zijn data vandaan haalt. Is het mogelijk om deze plugin aan te passen?

Mogelijk? ... waarschijnlijk wel, maar belangstelling of intresse van Sander of iemand anders van plex.... waarschijnlijk niet. Jammer toch.

De URL Service heeft zojuist een update(je) gehad, maar de huidige website van de NOS is nogal karig. Er is voor veel video's niet meer dan een titel te vinden. Ook is de navigatie structuur omgegooid en niet echt handig om mee te moeten werken. Ik ga kijken wat er nog te redden valt aan de plugin, maar het zal wellicht een erg uitgeklede versie worden. NOS heeft helaas ook geen API beschikbaar waar gebruik van gemaakt kan worden :'(

De URL Service heeft zojuist een update(je) gehad, maar de huidige website van de NOS is nogal karig. Er is voor veel video's niet meer dan een titel te vinden. Ook is de navigatie structuur omgegooid en niet echt handig om mee te moeten werken. Ik ga kijken wat er nog te redden valt aan de plugin, maar het zal wellicht een erg uitgeklede versie worden. NOS heeft helaas ook geen API beschikbaar waar gebruik van gemaakt kan worden :'(

Hoi Sander, 

Ik was toevallig net vanochtend ook beziggegaan met het aanpassen van de plugin zodat deze weer werkte. Hoewel er misschien niet zozeer veel metadata is, is het wel zo dat de historie wat uitgebreider is. Ik vond de metadata toch al niet je van het; de preview was elke keer hetzelfde plaatje en een omschrijving was er (tenminste bij de journaals) toch al niet. Ter referentie voeg ik even mijn aangepaste versie van jouw __init__.py bij (gerenamed naar .txt, want anders accepteert het forum het niet). Ook bedacht ik me dat het misschien slim(mer) is om met de RSS-feeds te gaan werken (heb ik overigens niet gedaan). Dat is wel het dichtst dat de NOS bij een API komt. 

Volgens mij was deze situatie al zo voor de website update. Persoonlijk gebruik ik de plugin vooral om journaals mee te bekijken en sporadisch voor de losse items.  De metadata is meer van belang bij de losse items dan bij de journaals lijkt mij. Ik zie wel dat de Achtuurjournaals een eigen header hebben in tegenstelling tot de kortere dagjournaals. Previewafbeelding is niet aanwezig inderdaad. Meen dat die in de vorige versie altijd het eerste frame bevatte en dat is logischerwijs altijd het NOS logo geweest. Zoveel variatie zat er nu ook weer niet in ;-)

Ook bedacht ik me dat het misschien slim(mer) is om met de RSS-feeds te gaan werken (heb ik overigens niet gedaan). Dat is wel het dichtst dat de NOS bij een API komt. 

http://nos.nl/feeds/

Zo te zien gaan die nog op de schop binnenkort.

Ik heb de vorige versie van de plugin zelf heel weinig gebruikt, maar een preview is inderdaad voor journaals niet echt nodig :) De RSS feeds had ik ook naar gekeken, want dat werkt vaak een stuk beter (beter gestructureerde data dan HTML te moeten scrapen). Een andere optie waar ik nu naar kijk is om uit te zoeken van welke feed of api hun mobiele apps gebruik maken.

He, toen ik de eerste versie van de plugin had gemaakt dacht ik dat ik de enige was die het gebruikte :p

Gok ander sander mijn hulp niet echt nodig heeft met het updaten, als wel so is wil ik wel is kijken :p

Ik heb de vorige versie van de plugin zelf heel weinig gebruikt, maar een preview is inderdaad voor journaals niet echt nodig :) De RSS feeds had ik ook naar gekeken, want dat werkt vaak een stuk beter (beter gestructureerde data dan HTML te moeten scrapen). Een andere optie waar ik nu naar kijk is om uit te zoeken van welke feed of api hun mobiele apps gebruik maken.

De iOS app maakt gebruik van content.nos.nl/app en core.nos.nl.
Ik heb alleen geen idee hoe ze de authenticatie doen.

Hoi Sander, 

Ik was toevallig net vanochtend ook beziggegaan met het aanpassen van de plugin zodat deze weer werkte. Hoewel er misschien niet zozeer veel metadata is, is het wel zo dat de historie wat uitgebreider is. Ik vond de metadata toch al niet je van het; de preview was elke keer hetzelfde plaatje en een omschrijving was er (tenminste bij de journaals) toch al niet. Ter referentie voeg ik even mijn aangepaste versie van jouw __init__.py bij (gerenamed naar .txt, want anders accepteert het forum het niet). Ook bedacht ik me dat het misschien slim(mer) is om met de RSS-feeds te gaan werken (heb ik overigens niet gedaan). Dat is wel het dichtst dat de NOS bij een API komt. 

Je wijziging werkt hier inmiddels naar volle tevredenheid waarvoor enorme dank! 

Zolang de bundle handmatig in PMS blijft staan is erg geen probleem, maar bij een update of mensen die deze bundle (weer) moeten installeren, krijgen ze nu een niet werkende bundle te zien. Is het mogelijk dat je deze wijziging kunt samenvoegen dmv een pull request op http://github.com/plexinc-plugins/NOS.bundle ? Alvast erg bedankt voor de genomen moeite, ik geniet weer van een werkende plugin  :)

Je wijziging werkt hier inmiddels naar volle tevredenheid waarvoor enorme dank! 

Zolang de bundle handmatig in PMS blijft staan is erg geen probleem, maar bij een update of mensen die deze bundle (weer) moeten installeren, krijgen ze nu een niet werkende bundle te zien. Is het mogelijk dat je deze wijziging kunt samenvoegen dmv een pull request op http://github.com/plexinc-plugins/NOS.bundle ? Alvast erg bedankt voor de genomen moeite, ik geniet weer van een werkende plugin  :)

Volgens mij heb ik een pull-request toegevoegd  :huh:

Ziet er goed uit, credits zijn voor jou. Nu hopen dat het ook geaccepteerd gaat worden, dan hoeven we niet bij elke update handmatig zaken terug te zetten. Dank!

Hey, hij doet ut weer!   Dank voor dit kerstkadootje!

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.