Plex Media Server skin

Hallo allen,

Heeft iemand ervaringen met het veranderen van de standaard skin van Plex Media Server? Ik vindt het hem totaal saai. Ik draai PMS met een iMac op OS X Yosemite.

Ik heb ook ergens gelezen dat je PlexBMX kan installeren als add-on,iemand ervaring mee? Daarbij zou je net als XBMC andere skins kunnen toevoegen.

Thanks alvast.

https://forums.plex.tv/forum/100-skins/

Thanks Rock Star. Maar het is me in het geheel niet duidelijk. Ik lees veel over dat je skins in PHT wel kunt customizen. Ik kan me in XBMC herinneren dat je eenvoudig de skins plugins inlaadt en klaar.

Ik heb gisteren wel een skin download en 'm in de pad van \plugins gezet maar er gebeurt niks , ook niet ná een herstart van PMS. Ik zie nergens een duidelijk uitleg over het customizen van skins, laat staan te lopen editten in *.xml bestanden :-)

Je spreekt over Plex media server, maar dat is een 'server' applicatie daar valt niet veel aan te skinnen en dat hoeft ook niet want die zie je alleen de eerste paar keer als je PMS instelt ;)

Ik denk dat je Plex Home Theater, de client bedoelt. Daarvoor vind je in die forum link van A.J. inderdaad alle skins.

Okay TCViper. Ik begrijp dat als ik een 2e computer als client gebruik ik dan Home Theatre installeer. Toch? Althans dit klinkt logischer voor me. En dan kun je de skin customizen zoals de skins van A.J.

Maar...ik wil dus de skin op mijn tv qua layout aanpassen dmv. een andere skin . Mijn Samsung Smart TV Plex app is in dit geval dan mijn client die connectie heeft met mijn PMS. Of zie ik dat verkeerd? Ik kan toch geen Home Theatre gaan installeren op mijn Samsung tv? Tenminste dat lijkt me niet..

Ik hoop dat e.e.a. helder is wat ik bedoel ;-)

Zover als ik weet kun je de skin niet aanpassen van de Samsung client voor Plex. 
Plex Home theater installeer je inderdaad niet op je Samsung TV, dat is bedoelt voor je PC of Mac.

Okay dan begrijp ik het dus goed.. want met alle respect voor de Plex software ontwikkelingsteam, ik vindt de layout maar saai en zeker is oranje niet mijn lievelingskleur. Maar dat is persoonlijk.

En met PleXBMC kun je ook niets dan? Want daar wordt beschreven dat je Plexbmc als plugin via Video<Add on kunt aanmaken in PMS. Weet jij daar iets van?

Ik vindt het wel jammer dat het niet eenvoudig is aan te passen net zoals XBMC als add-on repository, zodat je online gewoon de skin plugin kunt downloaden en kunt activeren. Ik had voorheen XBMC op mijn AppleTV2 draaien met meerdere skins, dat ging redelijk eenvoudig maar ik begrijp nu dat het wss. niet mogelijk is om je layout van je Samsung app van Plex te veranderen...arghh

PleXBMC is een plugin voor XBMC waarbij plex server geintegreerd word en dat heeft niks te maken met je Samsung client ;)

Resume, er valt weinig te veranderen aan de Samsung app. Ook niet aan de IOS app client dus voor op je iPhone?

idem, geen skins voor de iOS Plex client app beschikbaar.

Antwoord op je vraag initiële vraag kun je in de volgende thread vinden:
https://forums.plex.tv/topic/111466-change-skin/

Dan weet je ook meteen waarom het niet kan.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.