Plex > Raspberry Pi > Plex utanför hemmet.

Detta är mitt problem.
Jag har två Plex servrar, och när jag håller på med inställningarna för min Plex server via Raspberry Pi
så kan jag seriöst inte komma åt den servern och fixa inställningarna på den.
Raspberry Pi har Plex Media Server installerat så den funkar ju på den punkten.
Men hur ska jag egentligen komma åt Raspberry Pi - servern så jag kan ställa in det biblioteket?
Och ja, jag är ganska n00b på det hela med Raspberry Pi, men alla tips och trix uppskattas.
Utan 15 timmars studier då.

Ursäkta kanske en dum fråga men varför har du två servrar?

@goktytan said:
Ursäkta kanske en dum fråga men varför har du två servrar?

Det är inte avsiktligt. Är på väg att lägga allt på raspberry servern istället. När jag bara får igång det bibliotek.
Vilket är det jag har svårt att komma åt, och därför skriver jag här för någon som helst assistans.

Funkar det inte med att ansluta till 192.168.1.xx:32400/web/index.html från någon dator menar du eller?

@goktytan said:
Funkar det inte med att ansluta till 192.168.1.xx:32400/web/index.html från någon dator menar du eller?

Tyvärr inte.

Kolla här så kanske du kan få något tips

support.plex.tv/hc/en-us/articles/200264746-Quick-Start-Step-by-Step

@goktytan said:
Kolla här så kanske du kan få något tips

support.plex.tv/hc/en-us/articles/200264746-Quick-Start-Step-by-Step

Sure, det är en bra guide. Men tyvärr har jag redan försökt med den där och känner väl inte att den riktigt besvarar mina funderingar eftersom jag inte på något sätt över huvudtaget kan komma åt min Raspberry Pi server.

Det här är mer för att visa vad jag menar.

https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200288666

Testa instruktionerna under “On a Different Network”

@AltonV said:
https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200288666

Testa instruktionerna under “On a Different Network”

Enda problemet där är att PuTTY grejen blir fan för avancerat för mig.

@JANP87 said:

Under session ange ip-adressen till raspberryn och se till att ssh är valt.
Sedan under connection->ssh->tunnels ange source port ‘8888’ och destination till ‘localhost:32400’
Efter att du är ansluten till raspberryn är det bara att surfa in till localhost:8888 i webbläsaren

@AltonV said:

@JANP87 said:

Under session ange ip-adressen till raspberryn och se till att ssh är valt.
Sedan under connection->ssh->tunnels ange source port ‘8888’ och destination till ‘localhost:32400’
Efter att du är ansluten till raspberryn är det bara att surfa in till localhost:8888 i webbläsaren

Har försökt mig på detta nu, men verkar inte som om programmet sparar informationen, samt att när jag skriver in localhost:8888 i webbläsaren kommer jag bara till en sida där den säger:

Jag har själv aldrig kört PMS på en Pi vill jag börja med - men är det OK om vi startar om tråden lite och återgår till basfakta? Jag tror det skulle hjälpa oss att i sin tur hjälpa dig vidare med problemet.

Kan du börja med att beskriva hur ditt nätverk ser ut och hur dina två servrar är ihopkopplade (samt den klient du fjärrstyr alla från). “On a different network” är så vitt jag vet enbart till för de som gör inställningarna utanför sitt egna LAN (ex om man har en server ståendes i en datorhall el dyl) eller om man har en mer avancerad nätverkkonfiguration hemma med olika subnets / IP-ranges (VLAN). Så om du inte faller under något av dessa har jag svårt att se varför det skulle behövas.

Därefter skulle jag gärna vilja att du dubbelkollar i routern vilket IP som tilldelats din Pi eller om du loggar Pi och kör en ifconfig (vilket som är enklast för dig). Jämför gärna med IP:et din klient du har, och nuvarande server, så allt ser korrekt ut.

Okej, så jag vet seriöst inte vad jag ska göra för att fixa det här.
Ny router och inställningarna som är lite för avancerat för mig.