Plex till appletv2 kapar slutet på filmer och serier

Plex kapar slutet på en hel del tv serier jag tittar på. Den verkar som det är en minut eller så som den kapar på videon. Det hände först nästan aldrig, men nu händer det på varje avsnitt. Ex har jag en säsong av Fringe där det på halva säsong 3 int ehände, men nu händer på varje avsnitt, trots att filerna är “lika”.

Kollar jag på filmen via ipad plex eller mac fungerar det. Ingen som vet vad det beror på, Har testat både att installera tillbaka till en äldre version av Plex Media server och tillbaka till den senaste. Hjälpe rinte. Kör 8,3 i Apple tvn.

Mycket trist att detta händer, man tröttnar på att kolla via plex då detta händer allt för ofta och man missar precis slutet på serierna.

Är det möjligt att det händer precis där det har klippts i filen för att ta bort reklam?

Nej.
Så här blir det. Exempel Fringe. Den kapar antingen exakt en minut på serien, eller (filens längd är 43 minuter och 40 sekunder) och slutar 42,40 eller exakt på 43 minuter. Jag har inte kunnat verifiera exakt. Själva inom om serien säger att avsnittet är 43 minuter, jag misstänker nästan att den kapar serien där. Plex i Apple tv visar att filen är 43,40, men slutar som sagt ändå vid 43 eller 42',57 typ. Jag kan heller inte spola fram förbi 43 minuter, då går filmen ej igång igen utan bara står stilla.

Via plex på iPad så går det alldeles utmärkt att spola till slutet och se det via AirPlay. Jag vill helst se serier och filmer på plex via atv2 då jag inte får med Dolby Digital om jag kör AirPlay via iPad.

Jag testade att ta bort hela biblioteket och lägga tillbaka den, då kunde jag se ett helt avsnitt, men inte avsnittet efter.

Well, jag kör inte ATV2 själv, så jag vet inte riktigt vad jag ska föreslå. Jag ser att du skapat en tråd i ATV2-subforumet, jag föreslår att du kör vidare där för jag kan ej komma på något mer. Känns som att det är ett problem mellan PMS och ATV2-klienten helt enkelt.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.