Plex verwijderen?

Hallo,

wie o wie kan mij helpen.

ik heb een i-mac en ben aan het stoeien met plex.

Nu wil ik Plex geheel opnieuw installeren

maar als ik plex uit de map programma’s verwijder blijft plex media server gewoon staan.

Ik heb geen idee hoe ik dit kan verwijderen.

Ik heb ook nog een vraagje over de bestanden in Plex

Ik maak gebruik van een synology NAS waar ik muziek een DVD bestanden op heb staan die ik wil bekijken via Plex.

de bestanden wil ik echter op de nas laten en Plex hier aan koppelen zonder dat de bestande op de MAC komen te staan

(schijfruimte) hoe doe ik dit?

Alvast dank voor jullie hulp.

vindt Plex vrij ingewikkeld maar ben ook maar een leek op dit gebied :slight_smile:

hoi jules!

het lijkt misschien wat overweldigend in het begin, maar dat valt eigenlijk best wel mee. :wink:

om plex helemaal te verwijderen kun je het beste het volgende doen:

klik op het PMS icoon in de menu bar en kies “Quit

daarna moet je de volgende bestanden en mappen verwijderen:

[list][]de plex app zelf in je Applications map[]de 2 mappen die hier staan: ***~/Library/Application Support/Plex *en **~/Library/Application Support/Plex Media Server[/list]dit is in principe genoeg, maar om echt zeker te zijn dat je alles verwijdert, kun je ook programma’s als appzapper of appcleaner gebruiken, die doen dit allemaal automatisch voor je.

ook je 2e vraag is relatief eenvoudig te beantwoorden:

wanneer je PMS aan het instellen bent kun je het pad naar je NAS opgeven waar je bestanden staan. deze hoeven zeker niet op je mac zelf te staan.

laat me/ons maar weten tegen welke issues je aanloopt als je plex opnieuw aan het installeren bent.

succes!

Thanks voor de zeer snelle reactie

Ik ga het proberen.

Hoi Nerpissad.

Het is gelukt hoor!

Bedankt.

Heb inmiddels een nieuwe vraag uit staan hoop dat je mij daar ook mee kan helpen. :rolleyes:

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.