PMS har slutat streama!

Då var jag tillbaka igen, efter att ha tagit en vända från Vista till Linux så är jag nu på Windows 7 och harvar för att få PMS att lira med ATV2.

Igår installerade jag Windows 7 och därefter PMS, jailbrakade min nya ATV2 (4.3) och installerade Plex på den.

Där och då funkade allt kanon, jag lade över ett par filmer i det utdelade biblioteket och filmerna spelade klockrent via ATV2 på tv:n.

Datorn har sedan bara stått på men nu streamar plötsligt inte filmerna längre.

Jag ser filmerna i bilioteket på ATV2 och kan välja “play” men sedan kommer bara det lilla hjulet och står där och snurrar i oändlighet. På min router blinkar inga lampor som indikerar någon som helst trafik på wlanet heller så jag misstänker att PMS inte alls streamar något till ATV - vad kan vara fel?

1. Om du startar om PMS på din Windows 7-burk, funkar det bättre då?

Om inte:
  2. Om du startar om din Windows 7-burk, funkar det bättre då?

Om inte:
  3. Om du startar om din ATV2, funkar det bättre då?

Rätt som det är så hoppar en film igång, men det går inte att koppla det till omstart av varken dator eller ATV, just nu spelar den faktiskt filmer efter att ha stått och tuggat i ungfär 1 1/2 minut innnan filmen går igång.

Kan det vara buggar i nya klienten för ATV2? Jag såg att 4.3 var ganska buggig och optiska ljudutgången verkar ha lagt av helt på min också.

Svårt att säga, men det visst är det möjligt iaf :)

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.