Jag har pötsligt råkat ut för att PMS inte kan spela upp filmerna!
Som rubriken säger så har jag helt plötsligt råkat ut för följande:
I går kväll tittade jag på en film, via min ATV2, och efter att ha tittat i 1:30 Ca. Så kommer ett meddelande "Ett fel har inträffat"...
Jag valde att spela upp filmen igen, den frågade om jag ville börja från början eller från 1:30:34.
Jag valde att spela upp från senaste position och allt fungerade utmärkt?!
Provade efter filmen att spela upp ett antal filmer, dom första minutrarna, vilket fungerade utan problem.
Nu till det konstiga, jag kan Inte längre titta på dessa filmer på min iPad eller iPhone!!!!
Det har alltid fungerat, tills igår :blink:
Jag har PMS på en iMac och filmerna ligger på en ReadyNAS Duo.
Filmerna är kodade med HandBrake med "Universal" som Preset, vilket ger m4v format
Har provat att spela upp filmerna in ifrån Plex på min iMac, vilket fungerar bra...
Vart börjar jag?
Hjälp mig att få lugn i huset igen, eftersom samtliga Barnfilmer ligger i Plex.
OK, jag har inte uppdaterat till Lion, annars skulle jag ha skrivit att mitt problem börjat efter uppdatering till Lion ;)
Jag kan helt plötsligt inte få Plex att visa någon Video som ligger lagrad på min NAS, på någon enhet (iPad, iPhone eller ATV)
Och ja, samtliga dessa enheter har klarat att visa exakt de filmer som jag nu längre inte kan spela upp ....
Har provat att nå filmerna via DLNA-spelaren FusionStream från min iPad och det fungerar perfekt :huh:
Har provat att backa ett hack på PMS till 0.9.2.7 och det hjälpte inte, men finns det något man bör göra för att få en "fresh" installation?
OK, då kan jag själv svara på vad som orsakade det hela...
Av någon anledning hade min NAS blivit upplagd som en SMB-share på min iMac.
Då jag valde att koppla från denna "share" i Finder så fungerade allt igen :D
Men varför skall det påverka att jag inte skall kunna nå min AFP-share :angry:
Inte för att jag själv behöver Windowsprotokoll, men min kära sambo envisas med att ha en laptop med Windows på :rolleyes: