Tog just ner Windows versionen för PMS för att testa att köra det på min server (ja jag vet att det kanske inte är det bästa). Allt gick jätte bra den hittade alla mina filmer och serier. Men av någon anledning så använder sig den inte av dom cover arts som den har laddat ner Det är bara "play" tecknet som syns. Klickar jag på en film och sedan väljer att byta cover art så fungerar det med Men inte skall väl jag behöva göra det på alla mina filmer. Någon som har någon ide vad det kan vara ?
Det verkar med som att den första coverarten som finns är just detta "play" tecken
Har även 2 st Mac'ar och där fungerar det utmärkt.
Prova att göra en “force-refresh” (tror det är shift+‘klick på refresh knappen’). Det borde lösa ditt problem då PMS försöker uppdatera allt.
Inte kör du väl tre instanser av PMS (en på Windows och två på dina macar)? Det borde räcka med att du kör en server och låter dina klienter komma åt infon från den.
Om jag kör endast en PMS. Kan jag då visa olika material på mina olika klienter. Tex, Mac minin, min iphone och Apple TV?
Eller blir jag tvungen att se på samma materail på alla klienter.
Det går alldeles utmärkt att spela olika material på olika klienter. Kör du många klienter som måste transcodea så måste datorn som kör PMS orka med det bara.